Lasselsberger: Chioscurile de materiale de constructii vor pierde 25% dintre cumparatorii de placi ceramice in urmatorii 3 ani

23 Sep, 11:53 • Redactia DailyBusiness
Magazinele de tip do-it-yourself (bricolaj) si cele specializate castiga treptat teren in preferintele romanilor in materie de achizitie de placi ceramice, in detrimentul locatiilor de tip chiosc, potrivit estimarilor companiei de profil Lasselsberger, detinatorul brand-ului Cesarom.
Lasselsberger: Chioscurile de materiale de constructii vor pierde 25% dintre cumparatorii de placi ceramice in urmatorii 3 ani

In prezent, ponderea magazinelor de tip do-it-Yourself in procesul de achizitie al placilor ceramice este de 35%, in timp ce magazinele specializate detin o cota de doar 10 procente, iar cele de tip chiosc atrag aproximativ 55% dintre cumparatori.

Estimarile Cesarom arata insa ca in urmatorii trei ani magazinele de bricolaj vor castiga aproximativ 40% dintre cumparatori. O crestere semnificativa se va putea observa si in zona magazinelor specializate, care vor ajunge la un procent de 30%, in timp ce locatiile de tip chiosc vor reprezenta doar 30%.

„Clientii de placi ceramice se vor indrepta, in urmatorii trei ani, cu precadere catre magazine de profil in cadrul carora pot gasi personal specializat care sa ii indrume in alegerea produselor care li se potrivesc dar si o serie de alte servicii precum transportul sau garantia montajului”, a declarat Eduard Macarescu (foto), directorul comercial al Lasselsberger.

Acesta a subliniat, de asemenea, ca in urmatorii trei ani consumul de gresie si faianta din zonele rurale va creste cu aproximativ 4%. Astfel, daca in acest moment 67% dintre achizitiile de placi ceramice sunt efectuate cu precadere in zonele urbane, iar 33% in zonele rurale, in urmatorii trei ani 63% din consum va fi directionat catre orase iar 37% catre sate.

Perioada urmatoare va marca, de asemenea, o crestere a amenajarilor cu gresie a teraselor sau a balcoanelor, conform estimarilor celui mai mare poducator local de placi ceramice.

Astfel, daca in acest moment 70% dintre achizitii sunt facute strict pentru bai, iar 30% pentru bucatarii si holuri, in urmatorii trei ani baile vor absorbi 60% din consumul de gresie, restul de 40% fiind directionat spre bucatarii, holuri, balcoane si terase.

Potrivit datelor Lasselsberger, pentru alegerea placilor ceramice, romanii se ghideaza mai ales dupa criterii estetice, un alt factor deosebit de important fiind si pretul pe metrul patrat.

In ceea ce priveste designul, acestia vor fi din ce in ce mai mult influentati de tendintele pietei internationale de placi ceramice. Astfel, gresia si faianta cu design modern vor castiga teren in preferintele romanilor in urmatorii ani.

Cesarom este unul dintre brandurile cu traditie din Romania, avand o istorie de peste 40 de ani. Compania a devenit, incepand cu 2004, membra a grupului austriac Lasselsberger, acesta fiind unul dintre cei mai renumiti producatori europeni si mondiali de placi ceramice (gresie, faianta, decoruri).

O data cu intrarea in grupul Lasselsberger, compania si-a schimbat numele in Lasselsberger SA, dar a pastrat marca de produs Cesarom.

Compania Lasselsberger a inregistrat in prima jumatate din 2010 o cifra de afaceri de 15,4 milioane de euro, in crestere cu 9% fata de aceeasi perioada a anului trecut.