Metrorex: Tronsonul Raul Doamnei – Eroilor 2 va fi gata la inceputul lui 2016

20 Aug, 17:22 • Redactia DailyBusiness
Termenul estimat pentru darea in folosinta a tronsonului de metrou Raul Doamnei - Eroilor 2 este inceputul anului 2016, la inceputul lunii septembrie a acestui an fiind preconizata pornirea celor doua utilaje de executat tunele, se arata intr-un comunicat al Metrorex.
Metrorex: Tronsonul Raul Doamnei - Eroilor 2 va fi gata la inceputul lui 2016

Totodata, compania estimeaza ca, la
inceputul anului viitor, va finaliza structura statiilor si tunelelor
pe tronsonul mentionat. 

„In perioada imediat urmatoare
(inceputul lunii septembrie), se preconizeaza pornirea celor doua
utilaje de executat tunele si se estimeaza ca la inceputul anului
2015 structura statiilor si tunelelor va fi gata. Urmeaza lucrarile
de montare a caii de rulare, cele de automatizari si finisajele.
Termenul preconizat pentru darea in folosinta a tronsonului Raul
Doamnei – Eroilor 2 este inceputul anului 2016”, se spune in
comunicatul citat de Agerpres.

Metrorex precizeaza ca in data de 28
martie 2011, ca urmare emiterii Ordinului de incepere a lucrarilor, a
demarat executia viitoarelor statii ale Magistralei 5 de metrou
„Drumul Taberei – Pantelimon”, pe sectiunea Raul Doamnei –
Eroilor 2, inclusiv Depoul si Statia Valea Ialomitei.

„Desi in primul trimestru al
anului in curs ritmul lucrarilor a fost ajustat conform prevederilor
Legii Bugetului de Stat nr. 5/2013, in urma eforturilor depuse de
Metrorex – prin Ministerul Transporturilor s-a obtinut o suplimentare
de fonduri – incluzand compania pentru prima data in randul
beneficiarilor Programului Operational Sectorial -‘Transport’ si
reusindu-se astfel mentinerea lucrarilor intr-un ritm sustinut”,
potrivit comunicatului de presa.

De asemenea, Metrorex precizeaza in
acest moment pe santierele deschise se lucreaza intens, iar stadiul
lucrarilor pe statii se prezinta astfel: statia Academia Militara ,
cea mai avansata din punct de vedere al executiei, intrucat de aici
vor fi lansate cele doua utilaje de excavat tunele – TBM-uri, este
realizata in proportie de 75%. Lucrarile de baza ce se executa in
acest moment sunt: turnarea peretilor-caseta la primul nivel de la
suprafata si pregatirile finale pentru lansarea TBM-urilor (Tunnel
Boring Machine).

In cazul statiei Orizont – realizata in
proportie de 40% – se executa turnarea ultimei portiuni din planseul
superior urmand sa inceapa excavarea sub planseu pentru executia
urmatorului nivel.

La statia Favorit – realizata in
proportie de 50% – este excavat primul nivel de la suprafata –
vestibul – si se toarna placa peste urmatorul nivel – peron – urmand
ca si excavarea acestui ultim nivel sa inceapa in urmatoarele
saptamani.
Metrorex precizeaza ca activitatea la aceste statii a fost
mai intensa intrucat ele se afla pe drumul critic si de executia lor
depinde demararea executiei tunelelor.

La statia Tudor Vladimirescu (Drumul
Taberei 34) este finalizat planseul superior si a inceput excavarea
urmatorului nivel. La statia Sergiu Celibidache (Parc Drumul Taberei)
se executa incinta de pereti mulati, realizata in proportie de 40%.

La statia Romancierilor se executa
prima etapa din planseul superior. La statia Valea Argesului
(Brancusi) se executa planseul superior – penultima etapa – si
urmeaza sa inceapa excavarea urmatorului nivel. La statia Raul
Doamnei, se lucreaza la incinta de pereti mulati, executata in
proportie de 40% si la devieri retele edilitare. La statia Eroilor 2
se lucreaza la devieri de retele edilitare. La statia si Depoul Valea
Ialomitei se lucreaza intens pe toate planurile (devieri de retele
edilitare, pereti mulati, montare grinzi prefabricate, turnare
plansee, excavari), stadiul fizic fiind situat la 50%.

Potrivit Metrorex, suma alocata pentru
anul in curs, pana la aceasta data, a fost in valoare de 250.000.000
lei. Fata de aceasta suma alocata initial, la ultima rectificare
bugetara fondurile alocate proiectului Magistrala 5, Drumul
Taberei-Pantelimon, Tronsonul Drumul Taberei – Universitate au fost
suplimentate cu suma de 250.000.000 lei.

Pentru anul 2014 estimarile sumelor, in
limitele impuse prin scrisoarea cadru a Ministerului Finantelor
Publice, sunt in valoare de aproximativ 300.000.000 lei.

De asemenea, Metrorex precizeaza ca
acest proiect este finantat din fonduri structurale nerambursabile in
cadrul Programului Operational Sectorial -‘Transport’.