„Contributia publica nationala
pentru aceste doua magistrale va fi de 15% din valoarea proiectelor
fara TVA”, a spus Fenechiu.
El a precizat ca in cazul magistralei
M4 (Parc Bazilescu – Straulesti) s-a discutat finantarea prin POS T a
extinderii cu o lungime de doi kilometri si o valoare de 284 milioane
euro.
Referindu-se la magistrala M5 (Drumul
Taberei-Universitate), Fenechiu a spus ca a fost virata
constructorilor suma de 104 milioane lei, acestia avand la dispozitie
inca aproximativ 40 milioane lei, potrivit Mediafax.
Luna trecuta,
premierul Victor Ponta declara ca lucrarile de constructie a liniei
de metrou Universitate-Drumul Taberei vor continua cu
finantare asigurata dintr-un credit de la Banca Europeana pentru
Investitii si din fonduri guvernamentale.
Acesta mentiona ca
valoarea investitiei se ridica la 1,2 miliarde euro, suma egala cu
cea necesara pentru constuctia autostrazii Bucuresti-Comarnic. BEI ar fi acordat Romaniei o finantare de 465 milioane euro pentru proiectarea
si constructia acestei linii de metrou.
La inceputul lui
februarie, presedintele sindicatului Metrorex, Ion Radoi, declara ca
bugetul de 90 de milioane de lei alocat initial companiei pentru 2013
nu permitea continuarea lucrarilor incepute pe tronsonul Drumul
Taberei-Ghencea.