- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro

Nivelarea preturilor intre tigarile scumpe si ieftine face victime: JTI a scos 2 marci din piata

05 Oct, 16:16 • traian.badulescu
JTI a fost nevoita sa renunte la comercializarea a doua marci de tigari pe piata locala, din cauza diferentei de pret din ce in ce mai mici dintre tigarile scumpe si ieftine, potrivit reprezentantilor companiei.
Nivelarea preturilor intre tigarile scumpe si ieftine face victime: JTI a scos 2 marci din piata

Marcile scoase de pe piata sunt Saint George si Smart, care erau incadrate la categoria base (economica), a precizat Gilda Lazar, director corporate affairs JTI Romania.

In prezent, diferenta de pret dintre tigarile de marca scumpa (de exemplu Kent) si cele ieftine (de exemplu Carpati) s-a redus la circa 1,5 lei/pachet.

Reprezentanta JTI a explicat ca si in Ucraina compania a renuntat la productia marcii Ronson, din cauza traficului ilegal cu tigarile de aceasta marca.

In Romania, valoarea contrabandei cu tigari ar putea ajunge la 30% din piata, dupa ce a atins pragul de 25%, atrage atentia Gilda Lazar.

Ea considera ca autoritatile ar trebui sa-i traga la raspundere si pe cei care vand cu sacosa tigari aduse ilicit in tara, nu doar pe cei prinsi in vama sau in punctele vamale.

Din cei 1.800 km de granita cu state non-UE, Romania este mai vulnerabila pe portiunea de nord, in zona muntilor.

„Traficantii introduc tigari si prin camioane de armata, date la casat. Ei ies in profit si daca unul din cinci camioane intra in tara”, a explicat reprezentanta JTI, mentionand ca statul pierde astfel 500 mil. euro pe an.

Lazar explica inflorirea contrabandei prin „cele mai mari cresteri de accize din istorie”, aplicate in acest an industriei tigarilor, care fac ca tigarile de contrabanda, de 5-6 ori mai ieftine, sa fie mult mai atractive.

„Cineva trebuie sa plateasca, iar noi (jucatorii din industria tutunului – n.r.) suntem pedepsitii de serviciu”, a adaugat reprezentanta JTI.

Totodata, ea a mentionat ca 80% din pretul unui pachet de tigari este reprezentat de taxe care merg catre stat.

„Nu exista nicio industrie atat de taxata. Noi colectam taxe de la cumparatori pentru stat. Lucram mai intai pentru stat”, a mai spus Gilda Lazar.

JTI Romania este subsidiara JTI, companie cu sediul la Geneva (Elvetia), avand 23.000 de angajati si activitati de vanzare in peste 120 de tari.

Pe plan local, JTI detine o cota de piata de circa 25% si un portofoliu ce cuprinde Sobranie in categoria prestige, Camel, Glamour, Salem si Benson & Hedges pe segmentul premium, Winston in categoria mid, Winchester, More, Monte Carlo si Ronson, pe segmentele base si value.

Principalii concurenti ai JTI Romania pe piata locala sunt British American Tobacco (BAT) si Philip Morris.