Prima carte despre activitatea de lobby din Romania

16 Dec, 16:16 • Redactia DailyBusiness
Prima carte din Romania care abordeaza dinamica si specificul activitatii de lobby a fost lansata saptamana aceasta. Sub semnatura lui Ionut Tanase, volumul „Dinamica activitatii de lobby in Romania" prezinta intr-o maniera deopotriva stiintifica si pragmatica evolutia si perspectivele de dezvoltare in activitatea de reprezentare a intereselor.
Prima carte despre activitatea de lobby din Romania

Autorul este specialist in lobby si comunicare politica si
doctor in stiintele comunicarii.
 
 
 

Cei care doresc sa afle cu ce se ocupa lobbyistii si care
este menirea lor in democratie, care si cat de legitime sunt grupurile de
interese, ce deosebeste lobbyul de traficul de influenta sau daca este necesara
o lege a lobbyului in Romania au de acum la dispozitie volumul „Dinamica activitatii
de lobby in Romania”, aparut la editura Eikon din Cluj-Napoca.
 
 
 
 

Dincolo de meritul pionieratului in cercetarea complexa a
lobbyului, cartea se remarca prin siguranta tonului, rigoarea demonstratiei si
o impresionanta bibliografie de specialitate in domeniul lobbyului si al
comunicarii politice. Volumul aduce o solida contributie teoretica, deschizand
campuri tematice noi si constituind in acelasi timp un adevarat manual pentru
lobbyistii si politicienii romani, precum si o lectura utila celor ce vor sa inteleaga
mecanismele deciziei politice sau stereotipiile vizavi de lumea lobbyistilor.
 
 
 

„Este o carte necesara pentru cei care vor sa practice
aceasta activitate relativ noua in peisajul politic autohton, in mod
profesionist si transparent, dar si pentru politicienii care inca manifesta reticenta
in raport cu subiectul lobbyului. Activitatea de lobby in Romania este la
finalul etapei de pruncie, caci piata de consultanta numara deja in jur de zece
companii specializate in aceasta nisa. Este asadar loc de crestere si de
profesionalizare in arena persuasiunii politice. Lobbyul corect facut si,
totodata, asumat este absolut legitim, fiind un element esential al democratiei
participative si bucurandu-se, dupa cum au aratat anchetele sociologice, de o
perceptie pozitiva in randul romanilor. Las cititorii sa descopere mai multe,
inclusiv pe website-ul dedicat lobbyului si prezentului volum -www.desprelobby.ro”,
afirma Ionut Tanase, autorul volumului.
 

Lucrarea a primit referinte de exceptie din partea a doi
dintre autorii europeni experimentati si consacrati in cercetarea lobbyului – Prof.
dr. Rinus van Schendelen si Lionel Zetter – si din partea unor lobbyisti care
au pus bazele activitatii de lobby in Romania: Guy Burrow, fondatorul primei
firme de lobby din Romania, si Laura Florea, presedintele primei asociatii a
lobbyistilor romani.
 

„Aceasta carte aduce o contributie deosebit de valoroasa la
dezvoltarea profesionala si la intelegerea activitatii de lobby in Romania si
nu numai. Pentru cei care practica activitatea de lobby in Romania sau care intentioneaza
sa se lanseze in domeniu, aceasta carte este o lectura obligatorie” declara
Lionel Zetter, autorul best-seller-ului „Lobbying, the Art of Political
Persuasion”.

In acelasi timp, Laura Florea, președintele Registrului Roman de
Lobby si profesor asociat la Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii
(Universitatea Bucuresti), apreciaza ca Ionut Tanase „lanseaza o provocare
comunitatii de experti in lobby, aceea de a aduce activitatea de lobby la
nivelul de arta a persuasiunii politice”.
 
Cartea este disponibila in librarii incepand cu data de 18
decembrie.
 
 

Licentiat in Jurnalism in cadrul Universitatii „Babes-Bolyai”
din Cluj-Napoca (sef de promotie in 2002), Ionut Tanase a aprofundat domeniul stiintelor
politice prin studii de Master la Universitatea din Marne la Vallée, Franta. In
2003, publica volumul „Comunicare politica si integrare europeana”, fiind la
acel moment profesor asociat al Facultatii de Stiinte Politice, Administrative si
ale Comunicarii din Cluj. In anul 2014, devine Doctor in Stiintele Comunicarii
al Universitatii „Babes-Bolyai”.
 
 

Ionut Tanase activeaza de peste 10 ani in comunicarea cu
autoritatile, coordonand strategii si campanii de relatii guvernamentale si
lobby in diverse industrii si sectoare.