Real, prima victima in razboiul retailului. Ce va face Auchan cu hipermarketurile preluate

23 Oct, 00:07 • razvan.codorean
Va faceti cumparaturile la Real? Ei bine, in curand veti observa, cu siguranta, ca hipermarketul la care mergeti de obicei a devenit, intre timp, Auchan. Motivul? Nemtii s-au declarat invinsi de criza, astfel ca si-au vandut 20 dintre cele 24 de magazine catre francezi.
Real, prima victima in razboiul retailului. Ce va face Auchan cu hipermarketurile preluate

Primul magazin transformat
de francezi este cel de pe bulevardul Theodor Pallady din Bucuresti.
 

A fost ales drept
pilot pentru ca se afla langa birourile Auchan si astfel francezii au putut
experimenta in ce masura transformarea este profitabila.
 

Iar
primele reactii sunt pozitive. Traficul in magazin a crescut simtitor de la
deschiderea in noul format.
 

[b]Urmatorul
pe lista pentru rebranding este hipermarketul Real Vitan[/b], unde se deruleaza in prezent o campanie de lichidare de stocuri, cu preturi reduse cu pana la
50%. Francezii
vor sa scape de toate produsele care nu sunt incluse si in oferta Auchan.

Pana anul
viitor, grupul francez vrea sa rebranduiasca si celalalte 19 magazine Real.
 

De ce a
renuntat Metro la magazinele Real? Motivul tine de profitabilitate. Inca de la
intrarea pe piata romaneasca, Real s-a confruntat cu o concurenta dura, poate mai
puternica chiar decat in pietele occidentale. Cum
puterea de cumparare a romanilor este redusa, modelul de business al nemtilor a
trebuit adaptat, insa campaniile de oferte speciale lansate de retailer nu au
convins, astfel ca, [b]inca din primul an, Real a mers pe minus[/b].
 

Cum
nici in celelalte piete regionale nu statea mai bine, Metro a decis ca e timpul
exit-ului si a vandut, anul trecut, pentru 1,1 miliarde de euro, magazinele catre
retailerul francez Auchan. In Romania,
Auchan a ales doar 20 dintre cele 24 de magazine detinute de Real, mai putin
unitatile din Arad, Constanta (magazinul din nordul orasului), Oradea (Episcopia
Bihorului) si Suceava.
 

De ce nu au fost
cumparate toate unitatile Real? „In unele cazuri a fost vorba despre o
proximitate prea mare intre magazinele Real si cele ale Auchan, iar in alte cazuri,
[b]potentialul de cifra de afaceri al magazinelor Real nu corespundea modelului
Auchan[/b]”, au precizat reprezentantii companiei franceze. Mai simplu
spus, cele patru magazine sunt construite la periferie si nu au clienti.

Relevant este
cazul din Constanta, acolo unde Auchan are un hipermarket in Centrul Comercial
Maritimo, aflat la doar cativa kilometri de magazinul Real Constanta
Nord. 

[b]Ce noutati aduce
Auchan[/b]
 

Pentru clienti,
vestea buna este ca preluarea magazinelor Real de catre Auchan va aduce o gama
mult mai mare de produse. In plus, pentru a
se asigura ca nu isi pierd clientii, francezii promit si o serie de promotii si
oferte speciale.
 

Important
este si faptul ca preturile nu vor creste. In momentul in care a avizat tranzactia
Metro-Auchan, Consiliul Concurentei a impus francezilor ca in Targu Mures si Craiova,
de pilda, [b]sa nu creasca pretul alimentelor de baza cu mai mult de 5% in primii
3 ani[/b].

Tot in aceste orase,
francezii nu au voie sa construiasca magazine noi in urmatorii 5 ani. Prin aceasta decizie, Consiliul
Concurentei vrea sa evite ca retailer-ul francez sa aiba control asupra preturilor.

Daca nu
respecta aceste angajamente, francezii ar putea fi amendati cu pana la 10% din
cifra de afaceri anuala. In 2012, cifra de afaceri a Auchan Romania a fost de
442,9 milioane euro, in crestere cu 25% comparativ cu anul anterior.

“Prioritatile
noastre, in aceasta perioada, sunt: integrarea celor 5000 de noi colaboratori,
oferind fiecarui colaborator sansa la reusita, cucerirea si fidelizarea de noi
clienti, propunandu-le un comert bazat pe discountul generalizat, cu o gama vasta
si pertinenta de produse de calitate ieftine si la cele mai mici preturi si
construirea unei companii lider si responsabile.”, a declarat Patrick Espasa,
director general Auchan Romania.
 

Dupa
preluarea celor 20 de magazine Real, Auchan Romania a ajuns la 31 de magazine
deschise si alte doua in constructie, o suprafata neta de vanzare de 252.000
m2, peste 10.000 de angajati, 3 platforme logistice, 70 milioane de clienti anual
si o cifra de afaceri comuna de peste 4,5 miliarde de lei, fara taxe.
 

Auchan a
devenit, astfel, [b]al doilea jucator din piata[/b], dupa Kaufland, si unul din primii 5 cei mai mari angajatori privati din Romania. 
 

[b]Ce se intampla
cu cele 4 magazine Real[/b]
 

Cele 4 magazine
Real care nu au fost cumparate de Auchan, din Arad, Constanta Nord, Oradea
Episcopia si Suceava vor continua sa functioneze in speranta ca, in viitor, isi
vor gasi cumparatori.
 

Intr-un
comunicat de presa, Metro a afirmat ca “adaptarea selectiei de produse, imbunatatirea
permanenta a raportului calitate pret si reconfigurarea abordarii consumatorului
final vor fi prioritatile pentru etapa imediat urmatoare”.
 

“Mai
mult, intreaga gama sortimentala va beneficia de produse locale gratie parteneriatelor
puternice cu producatorii locali din fiecare regiune, astfel incat clientii real,-
sa aiba acces la o gama larga de produse alimentare si nealimentare romanesti. Programul de functionare al magazinelor ramane
neschimbat”, a anuntat Metro Group. 
 

Celor 4 magazine
Real le va fi extrem de dificil sa reziste intr-o piata in care concurenta este
tot mai acerba.
 

[b]Fara o retea
puternica in spate, capabila sa negocieze preturi si conditii favorabile de plata
si livrare[/b] cu furnizorii de produse, va fi interesant de vazut cum se vor
descurca acestea in 2014.

Chiar
daca nemtii nu o spun direct, anul viitor va fi decisiv pentru soarta acestora,
nefiind exclus ca acestea sa fie vandute sau chiar inchise in absenta unor
rezultate financiare cat de cat favorabile.

Citeste si: Cum
arata un magazin Real inainte de a fi transformat in Auchan (Galerie
Foto)