Romania in 2014: 11 industrii, 44 de predictii

02 Dec, 13:40 • Redactia DailyBusiness
Treisprezece specialisti din 11 industrii au facut previziuni in privinta evolutiilor marcante din Romania pentru 2014. Au fost vizate domenii diverse, de la macroeconomie la antreprenoriat social, de la consultanta la bancar, piete de capital, social media, muzica, gastronomie sau domeniul legal.
Romania in 2014: 11 industrii, 44 de predictii

Iata reperele si
tendintele care merita urmarite in Romania anului 2014, prezentate in
cadrul unui eveniment organizat de DC Communication:



Ion Sturza, Fribourg
Investments:

1. Se va incheia
criza economica
2. Guvernul va
reusi doua privatizari de anvergura si va debloca doua investitii
private strategice

3. Oamenii de
afaceri romani nu vor mai folosi insolventa ca strategice de
business
4. Alegerile vor
aduce populism exagerat cu impact pe termen mediu
 

Gabriel Sincu, EY
Romania:

5. Sistemul de TVA
la incasare va deveni optional

6. UE va descuraja
tranzactiile cu paradisurile fiscale
7. Reglementarile
privind holdingurile vor fi greu de aplicat si procedurile
birocratice vor fi foarte stufoase
 

Magda Sandulescu,
Raiffeisen Bank:

8. In 2014, vom
asista la o crestere a mobilitatii si a accesului la Internet in
Romania, ceea ce va duce la o majorare a numarului de tranzactii din
domeniul bancar
9. Conceptul de
“Big data” va deveni tot mai important
10. Serviciul de
Personalized advisory va deveni tot mai popular

Roxana Vitan, The
Romanian-American Foundation:

11. Vom auzi tot
mai mult de sustenabilitate si dezvoltare durabila
12. Standardele
legate de Global Reporting Initiative si ISO 26000 vor reprezenta
noile tendinte pentru corporatii
13. ONG-urile vor
detine rolul de intermediar intre corporatii si comunitati
, in
punerea in practica a celor de mai sus
14. Vom vedea o
agregare, iar finantarea de investitii sociale va inlocui finantarea
pe proiect

Dragos Pislaru –
GEA Consulting:

15. Miza pe
clustere – cultivarea comunitatilor de afaceri locale

16. Efectele
descentralizarii – primele falimente ale autoritatilor locale

17. Noile drivere
de crestere pe termen mediu: cercetare/inovare/antreprenoriat/creativitate

Elena Badea – EY
Romania:

18. Crestere de la
41% la 55% a utilizarii LinkedIn de catre firme. Acesta va deveni
principalul canal de comunicare B2B
19. 85% va fi
nivelul de utilizare al retelelor sociale pentru promovare. In 2013,
acesta a fost de 78% in Romania si 97% la nivel global
20. Continutul
video va fi “the next big thing”

21. Firmele vor
descoperi Pinterest, tumblr si Slideshare
22. “Selfies”
de companie si augumented reality

Madalin Niculeasa, Niculeasa Litigators, Tax, Regulatory:

23. Poate nu
neaparat in 2014, dar cu siguranta vom asista la primul caz in care
instanta constitutionala va sanctiona asa-numita “sinceritate
bugetara”
24. Vom fi martorii
momentului in care sarcina fiscala va fi cantarita cantitativ – se
va analiza cat de rezonabile sunt taxele
– si calitativ, din
perspectiva procedurii
25. In 2014, vom
vedea o crestere in termeni calitativi a gradului de educare al
clientilor cu consecinte atat pozitive cat si negative asupra
avocatilor
26. Legislatia
neclara si stufoasa va duce la o crestere a solicitarilor catre
avocati



Ivan Patzaichin, antreprenor social

27. Sportul este
intr-un declin accentuat datorat subfinantarii. Si in 2014,
sportivii care vor inregistra rezultate exceptionale se vor baza
doar pe propriul talent si propria determinare, fara un sprijin
real.
28. Vom asista la
dezvoltarea ecoturismului romanesc
, din ce in ce mai multi opteaza
pentru un turism care respecta mediul.
29. Oamenii vor fi
mai cumpatati cu cheltuielile ceea ce va determina o posibila
imbunatatire a lucrurilor.



David Contant,
gastronom, 100% Romanesc:

30. Se vor folosi tot mai mult
resursele romanesti in gastronomie
31. Traditia romaneasca va fi
valorizata in gastronomie
32. Se vor solicita
si obtine tot mai multe certificari de origine controlata

Constantin
Magdalina – EY Romania

33. Romania urca 5 locuri in
clasamentul global al tarilor cu cel mai ridicat coeficient al
inovatiei (de pe 48 pe 43)
34. Aplicatia
anului in 2014: Vine, o aplicatie de tip video-sharing detinuta de
Twitter
35. Utilizatorii de
smartphone-uri vor folosi gesturile pentru a-si controla
gadgeturile
, fara atingerea ecranului
 

Vintila Mihailescu,
antropolog

36. Culture matters
37. Cultura va deveni o resursa
alternativa si regenerabila
38. Cunoasterea
culturii locale va deveni un atu competitiv pentru corporatii

Mihai Pop, EY
Romania

39. Romania va
creste ca pol logistic pentru regiunea CEE, iar Constanta va fi
locul de intrare/iesire din regiune
40. Investitiile in energia nucleara
in Romania nu vor capata materialitate in acest deceniu
41. Piata de
servicii financiare isi va continua consolidarea si va urma o
sciziune a pietei cu jucatori mari si jucatori de nisa

Cristian Stefanescu
(Electric Brother), muzician:

42. In Romania nu
mai e nevoie de o casa de discuri de talie mare pentru lansarea unui
material discografic. E nevoie doar de inspiratie si originalitate
pentru ca el sa ajunga sa fie cunoscut
43. In privinta vanzarilor: serviciile
de streaming inghit incet, incet orice alta forma de vanzare a
muzicii
, insa CD-ul si vinilul o sa pastreze o piata mica dar
rezonabila.

44. In privinta
concertelor: live-ul a devenit cel mai important, iar in 2014 e
putin probabil sa mai vedem vreun artist facand playback sau cantand
fara un grup de muzicieni buni in spate, la fel cum e putin probabil
sa mai vedem invitati de talie mica la festivalurile de muzica
clasica.