Seful CFR: Soarta companiei trebuie decisa de strategia manageriala si nu „ingropata” de indeciziile ei

12 Apr, 17:02 • Redactia DailyBusiness
Conducerea CFR SA, reprezentata de noul director general Dimitrios Sophocleous, considera ca soarta acestei companii trebuie decisa de strategia manageriala si nu „ingropata” de indeciziile acesteia.
Seful CFR: Soarta companiei trebuie decisa de strategia manageriala si nu ingropata de indeciziile ei

„Arieratele acumulate, purtatoare de penalitati, pe care in ultima instanta cetateanul le plateste, reprezinta exact consecinta pasivitatii in a urmari aplicarea clauzelor contractuale si a preferintei unor operatori de stat de a plati alte servicii si alti parteneri in detrimentul utilizarii infrastructurii (practica a perioadelor anterioare, desi statul a facut eforturi semnificative in acest sens)”, spun reprezentantii CFR SA.

Acestia asigura beneficiarii finali ai infrastructurii feroviare ca masurile
legale initiate fata de operatorii de transport feroviar, care au
inregistrat datorii
semnificative fata de obligatiile contractuale,
vor fi implementate fara a afecta interesele legitime ale
calatorilor.

„Demararea procedurilor legale in acest
sens a generat deja efecte, in conditiile in care operatorii privati
au inceput efectuarea platilor catre CFR SA. Statul nu trebuie
privilegiat in raporturile contractuale, in contextul in care
intarzierile la plata risca sa aduca prejudicii privind salariile
angajatilor, capacitatea de redresare a companiei, valoarea
investitiilor absolute necesare si a lucrarilor de mentenanta a
infrastructurii feroviare”, adauga reprezentantii companiei de infrastructura feroviara.

Ei mentioneaza ca CFR Calatori, si totii operatorii de
transport feroviar, trebuie sa beneficieze de siguranta, mentenanta
si imbunatatirea vitezei de parcurgere, fapt ingreunat de arieratele
acumulate de acest client important al CFR SA.

„Plata arieratelor este una dintre
masurile importante asumate fata de organismele financiare
internationale, reprezentand o solutie eficienta de stopare a
pierderilor operationale inregistrate de CFR SA”, precizeaza conducerea societatii.

Potrivit acesteia, CFR SA
isi mentine angajamentul de a lua toate masurile legale, prevazute in
clauzele contractuale, asupra clientilor care au datorii inregistrate
fata de obligatiile contractuale.

CFR Marfa va prelua datorii bugetare de 606 milioane lei de la CFR SA, prin compensarea unei parti din sumele pe care operatorul feroviar de marfa le are la compania de infrastructura, iar creantele bugetare vor fi convertite in actiuni, astfel ca veniturile din privatizare vor intra la buget.

In septembrie anul trecut, CFR SA ajunsese la performanta de a deveni cel mai mare datornic la bugetul de stat, cu obligatii restante de 2,5 miliarde de lei.