Senator Wine: E un cliseu intern faptul ca vinurile romanesti au o traditie recunoscuta in afara. Nu e nici pe departe asa

17 Jun, 14:24 • Redactia DailyBusiness
Producatorul de vinuri Senator Wine face eforturi consistente pentru a vinde la export, in contextul in care Romania inca nu exista pe harta mondiala a producatorilor de vin, in ochii consumatorilor straini, chiar daca in lume ne aflam pe locul 12, iar in Europa pe 6, ca nivel al productiei.
Senator Wine: E un cliseu intern faptul ca vinurile romanesti au o traditie recunoscuta in afara. Nu e nici pe departe asa

„Din 2009 facem eforturi consistente pentru a iesi cu vinurile noastre in afara tarii, in ultimii ani reusind sa facem contracte bune in China, Japonia si Rusia. Acesta este si motivul pentru care ne asteptam ca anul acesta sa trimitem la export 1.200.000 de sticle de vin, pana in luna mai avand deja comenzi de peste 600.000 de sticle”, declara George Neacsu, director Senator Wine.

Compania exploateaza aproximativ 800 hectare de vie in patru zone ale tarii la Husi, Vrancea, Insuratei si Tirol. Din 2009, compania a demarat un proces investitional in valoare 9 milioane de euro, constand in replantari de vita de vie si in retehnologizarea cramei de la Odobesti. Suma totala investita de la infiintare pana in prezent atinge 14 milioane de euro. 

„Eforturile investitionale din ultimii ani trebuia completate de o strategie de vanzare care sa asigure o perspectiva consistenta a afacerii. Din acest motiv am hotarat sa ne indreptam spre export, in special prin consolidarea parteneriatelor cu China. Pentru anul viitor vizam o dezvoltare mai accentuata a vanzarilor si in tari ca Polonia, Marea Britanie si SUA”,  precizeaza Geroge Neacsu.

„Desi nu ne place sa auzim asta, din pacate Romania inca nu exista pe harta mondiala a producatorilor de vin, in ochii consumatorilor straini, chiar daca in lume ne aflam pe locul 12, iar in Europa pe 6, ca nivel al productiei. Este un cliseu generat la nivel intern faptul ca vinurile romanesti au o traditie recunoscuta in afara. Nu este nici pe departe asa, iar noi trebuie sa ne luptam sa promovam ideea ca tara noastra chiar este un producator important de vin de calitate. Unii dintre producatorii romani chiar reusesc in acest demers si atunci surpriza celor de afara este foarte mare la degustari”, explica George Neacsu.

Senator Wine a dezvoltat in urma cu 10 ani la Insuratei (Braila) cea mai mare podgorie de vita de vie organica din Sud Estul Europei, pe o suprafata de 246 hectare. Aici se cultiva Feteasca Neagra, Babeasca Neagra si Feteasca Alba, reunite in gama de vinuri ecologice Omnia. De asemenea, la Insuratei se mai cultiva Cabernet Sauvignon, Shiraz, Chardonnay si Pinot Gri, pentru game premium de vin, care merg in general la export.  

„Piata din Romania este inca timida in ceea ce priveste consumul de vin BIO. Dar, de la an la an, se vad schimbari si asta si datorita marilor lanturi de magazine care au inceput sa aiba rafturi din ce in ce mai generoase dedicate produselor BIO, dar si a micilor magazine care vand astfel de produse. Tendinta este clar de crestere, iar acest lucru se vede si in vanzarile noastre pe acest segment, care s-au marit cu 20%, in primele cinci luni, comparativ cu anul trecut”, mai adauga George Neacsu. 

Senator Wine are in portofoliu sapte game de vin. Gama „tractor” pentru piata din Romania este Monser, cu 9 soiuri 100% romanesti: Feteasca Neagra, Babeasca Neagra, Babeasca Gri, Zghihara, Sarba, Feteasca Regala, Feteasca Alba, Tamaioasa Romaneasca si Busuioaca de Bohotin. Gamei Monser i se aduga Omnia (BIO) si Suav pentru zona de retail. Pentru HoReCa au fost dezvoltate vinurile din gamele Varius, Glia, Hereditas si cupajele Senator Private Collection.  In 2014 compania a inregistrat o cifra de afaceri de 13 milioane de lei.