The Economist: De ce a renuntat Starbucks la cafea

25 Nov, 12:14 • Redactia DailyBusiness
In 2011 Starbucks a decis sa renunte la ceva foarte important: a renuntat la cuvantul ”Coffee” (Cafea) din logo-ul sau. In vreme ce cafeaua ramane la fel de importanta pentru Starbucks, cum e hamburgerul pentru McDonald’s, achizitiile recente arata o orientare dincolo de boabele de Java, scrie [url= http://www.capital.ro/detalii-articole/stiri/the-economist-de-ce-a-renuntat-starbucks-la-cafea-174629.html]Capital[/url]
The Economist: De ce a renuntat Starbucks la cafea

Pe 14 noiembrie, Starbucks a facut cea mai
mare achizitie de pana acum, cumparand Teavana, un retailer de ceai din Atlanta, cu 620
mil. dolari.  Expertii spera ca dimensiunea achizitiei va
ajuta Starbucks ”sa faca pentru ceai ce a facut pentru cafea”. Ar putea fi, cum
se spune la Starbucks, o comanda inalta.

 
Consumul de ceai a crescut si va mai creste
– poate partial pentru ca va profita de perceptia ca are anumite proprietati pe
care cafeaua nu le are, poate partia pentru ca a crescut imigratia din tarile bautoare
de ceai.
 

Asociatia
Ceaiului din SUA estimeaza valoarea pietei de ceai in 2011 la 8,2 mld. dolari,
fata de 1,8 mld. dolari acum 20 de ani, si considera ca valoarea se va dubla pana
in 2014. Cea mai mare crestere o va avea ceaiul de culoare verde – iar vede
este, intamplator, si culoare banilor si a logoului Starbucks.