- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Finante-Banci

Urmarile jafului de la BCR: Toate bancile care au cutii de valori vor fi verificate

31 Oct, 23:17 • Redactia DailyBusiness
Inspectoratul General al Politiei Romane (I.G.P.R.), bancile si Asociatia Romana a Bancilor (A.R.B.) colaboreaza in vederea identificarii suspectilor infractiunilor de furt din casetele de valori inchiriate la unele unitati bancare.
Urmarile jafului de la BCR: Toate bancile care au cutii de valori vor fi verificate

Politistii continua cercetarile in vederea identificarii si
tragerii la raspundere penala a tuturor suspectilor implicati, se arata intr-un
comunicat comun al IGPR si ARB.

De asemenea, Inspectoratul General al Politiei Romane a
recomandat revizuirea standardelor de
securitate ale unitatilor bancare
, inclusiv in sensul asigurarii monitorizarii
audio – video in spatiile in care se gasesc casetele de valori.

Autoritatile precizeaza faptul ca, pana la finalizarea
investigatiilor, functionarii bancari beneficiaza de garantia constitutionala a
prezumtiei de nevinovatie.

Verificarile
interne
, dispuse in urma reclamatiilor referitoare la disparitii de bani
din cutii de valori ale unei sucursale BCR din Pitesti, se fac la nivel national,
in toate unitatile bancare care au
cutii de valori
, au declarat, pentru Mediafax, oficiali din Politie.

Eventualele plangeri privind disparitia de bani sau
bunuri vor fi inaintate Politiei, pentru a se demara anchete, au mai spus
sursele citate.

Joi seara, numarul plangerilor privind cazul
disparitiei de bani si bunuri din cutiile de valori ale unei sucursale BCR din
centrul municipiului Pitesti ajunsese la 12, iar alte persoane care au casete
de valori urmau sa isi verifice bunurile depuse la unitatea bancara. 

Conform unor surse judiciare, suma totala disparuta din
cele 12 cutii de valori depaseste doua milioane de euro
.

Reprezentantii BCR au anuntat miercuri ca vor fi
revizuite standardele de securitate si procedurile aferente serviciului de
casete de valori, dupa acuzatiile de furt formulate de mai multi clienti ai
unei agentii din municipiul Pitesti.
 

„Banca nu are obligatia legala de a acoperi
pierderile clientilor, dar consideram ca avem obligatia de a evalua orice
factori si proceduri interne care ar fi putut influenta aparitia incidentului.
Vom trata orice obligatie morala in sensul despagubirii clientilor in mod responsabil
si echilibrat cu ajutorul organelor acreditate. in urma incidentului, facem o
revizuire completa a standardelor de securitate si procedurilor aferente in
cadrul tuturor locatiilor unde oferim acest serviciu”, se arata intr-o
pozitie transmisa de Cezar Vasile Marin, specialist in relatii publice al BCR.