Internet/New Media

Cat a crescut utilizarea Internetului in Romania in ultimii ani

24 Jan, 12:13 • Redactia DailyBusiness
Utilizarea Internetului in ultimii doi ani a crescut cel mai mult in randul persoanelor mature (35-44 ani), procentul femeilor care folosesc acest mediu are un avans mai mare decat cel al barbatilor, iar populatia de la tara a apelat mai mult la Internet. Acestea sunt doar cateva din concluziile unui studiu GfK.
Cat a crescut utilizarea Internetului in Romania in ultimii ani


Utilizarea Internetului 
in randul persoanelor cu varsta de peste 15 ani a fost de 48,7% in 2012, in crestere cu 8,4% fata de anul 2010, potrivit studiului.

Procentul femeilor
care utilizeaza Internetul are o crestere mai mare decat cel al
barbatilor. In 2012, aproximativ 50% dintre barbati si putin peste
47% dintre femei au folosit Internetul. Numarul barbatilor a crescut
cu 7,7% comparativ cu 2010, iar cel al femeilor cu 9,3%.


Si mediul rural
inregistreaza o dinamica buna, cu o crestere mai mare in 2012 fata de
2010. Cu aproximativ 11% mai multe persoane au apelat la acest canal
de comunicare anul trecut, atingand 33% din populatia rurala. 

In ceea ce priveste
mediul urban, 61% dintre oraseni au utilizat Internetul in 2012, in
crestere cu 6,7% fata de 2010. Cea mai mare penetrare este in
Bucuresti, unde 68% dintre persoanele cu varsta de peste 15 ani
acceseaza acest mediu.
 

Aproximativ 83%
dintre persoanele cu varsta intre 15-24 ani il folosesc, 71% dintre
cei intre 25 si 34 ani si 62% dintre cei intre 35 si 44 ani.


Este interesant de
semnalat faptul ca cel mai mult utilizarea Internetului a crescut in
randul persoanelor mature, 35-44 ani (mai mult cu 15% comparativ cu
2010).


O crestere
semnificativa, de aproximativ 8%, se remarca si pentru intervalul de
varsta 45-54 ani. Atunci cand se refera la educatie, studiul arata ca
89% dintre persoanele cu educatie superioara si 52% dintre persoanele
cu educatie medie sunt utilizatoare de Internet.

Aparitia
gadgeturilor, expansiunea furnizorilor de Internet, deschiderea
consumatorilor care inainte erau reticenti fata de acest mediu de
comunicare sunt doar cativa factori care sustin cresterea accelerata
a utilizarii Internetului. Internautii deja nu mai reprezinta un
target de nisa. Multe companii isi regandesc business-ul, construind
strategii de abordare a consumatorului digital”, spune Traian
Nastase, online project manager GfK Romania.

Datele prezentate
fac parte din GfK Romania Omnibus si au fost culese pe tot parcursul
anilor 2010 si 2012, fiind reprezentative la nivel national pentru
persoanele cu varsta de peste 15 ani, marja de eroare +/- 0,7%

Prezenta pe piata locala din 1992, GfK
Romania a inregistrat in 2011 o cifra de afaceri de aproape 11
milioane euro in 2011.