Internet/New Media

Cat costa un magazin online „la cheie”

22 Jun, 11:25 • Redactia DailyBusiness
Ultimii ani au consemnat o adevarată explozie de start-up-uri românești în e-commerce, iar trendul de creștere în acest sector pare să fie alimentat în continuare, subliniază reprezentanții ITeXclusiv, una dintre cele mai importante companii de webdesign și programare web din București, a cărei activitate se bazează preponderent pe lansarea, dezvoltarea și promovarea magazinelor online și a site-urilor web.
Cat costa un magazin online la cheie

În 2014, când brandul ITeXclusiv a
generat vânzări de peste 150.000 de euro, zona de fashion a fost
domeniul cu cele mai multe lansări în portofoliul de clienți ai
companiei. 

„În unele cazuri este vorba despre antreprenori noi,
care doresc să profite de efervescența pieței online de
îmbrăcăminte și încălțăminte, iar în alte cazuri sunt
antreprenori cu experiență în mediul offline, care sunt tentați
de poveștile de succes ale celorlalți și doresc să își lanseze
un nou canal de vânzări. După câteva luni, aceștia din urmă
constată cât de mare este potențialul e-commerce-ului și ajung
chiar să se concentreze pe vânzările online”, a declarat
Ștefan Enache, Project Manager IT eXclusiv.

Dacă în trecut magazinele generaliste
pe un anumit domeniu erau singurele abordări de succes (de exemplu
magazin online de fashion în ansamblu), acum sunt tot mai atractive
nișele, pe măsură ce piața a devenit tot mai vastă, tot mai
elastică. Apar magazine online care se dedică unor anumite stiluri
vestimentare, unor anumite categorii de produse de fashion, unor
anumite segmente de preț, magazine de accesorii, de lenjerie de
corp, de lenjerii de pat etc.

„Numărul de utilizatori online a
crescut continuu și accelerat în ultimii 2-3 ani, o ascensiune
puternică generată de Facebook, website-urile de anunțuri,
expansiunea internetului în mediul rural, popularitatea tot mai mare
a smartphone-urilor și a tabletelor, dar și de ieftinirea
dispozitivelor și a traficului de internet. Acum, este ieftin și la
îndemână să fii online, iar tot mai mulți utilizatori integrează
internetul în viața de zi cu zi. De aici și până la shoppingul
online este un singur pas, pe care mulți l-au făcut și mulți îl
vor face în perioada imediat următoare. Așadar, este o piață tot
mai mare pe internet, orice antreprenor poate profita de acest
context favorabil”, mai spune Ștefan Enache.

Numeroase studii din domeniu au arătat
că cei mai mulți consumatori, pe aproape toate categoriile de
produse, caută și analizează ofertele mai întâi online. Dintre
aceștia, tot mai mulți finalizează pe internet procesul de
shopping, profitând de principalele avantaje ale e-commerce-ului:
confort, accesibilitate, varietate, siguranță, economie de timp și
de bani.

Piața de fashion online s-a dezvoltat și pe baza
garanțiilor legale pe care retailerii le oferă în mod obligatoriu
clienților – posibilitatea de retur garantat în termen de 14 zile.

„În mediul offline, puține magazine, chiar și în mall-uri,
acceptă returnarea de produse fără motiv, cu oferirea banilor
înapoi. Faptul că li se permite să se răzgândească le generează
clienților un sentiment de încredere care ajută puternic vânzările
de îmbrăcăminte și încălțăminte pe internet”, consideră
Constantin Aldea, Administrator ITeXclusiv.

„Zilnic primim cel puțin câteva
cereri de oferte de la antreprenori dornici să lanseze un magazin
online. În plus, multe persoane ne sună cu fel de fel de întrebări,
încercând să își facă o idee tot mai clară despre cum și cât
trebuie să investești pentru un start-up în e-commere. La nivel
geografic, solicitările sunt din toată țara, căci nu contează de
unde faci administrarea, tot pe aceeași piață imensă ajungi să
activezi. Oricât de mic ai fi, te poți lupta cu marile branduri
concurente. Suma medie cheltuită de clienții ITeXclusiv pentru un
magazin online „la cheie” este undeva între 500 și 1000
de euro
, dar ne bucură că din ce în ce mai mulți clienți înțeleg
cât de importante sunt bugetele de promovare după lansarea
magazinului, fără de care investiția inițială nici nu are rost”,
subliniază Constantin Aldea.

Cu o echipă de specialiști cu mulți
ani de experiență în webdesign și programare web și cu sute de
proiecte lansate în mediul online, agenția ITeXclusiv este activă
pe piața de specialitate încă din anul 2008.

Companie 100%
romanească, ITeXclusiv este specializată în programare web, design
grafic, SEO și marketing online pentru magazine online, website-uri
de prezentare (inclusiv pentru segmentul corporate) și orice alte
tipuri de proiecte digitale. În primul trimestru din anul 2015,
brandul ITeXclusiv a generat vânzări în creștere cu 20% față de
perioada similară a anului trecut.