Internet/New Media

Cat de scump si cat de agresiv se promoveaza operatorii telecom

02 Aug, 10:57 • Redactia DailyBusiness
Orange, Vodafone si Cosmote, principalii jucatori pe piata locala de telefonie mobila, se numara printre operatorii cu cel mai mare volum de publicitate inregistrat in prima jumatate a anului 2013. Vezi care e vizibilitatea celor trei in contextul in care au primit in luna iulie, din partea ANCOM, licentele de utilizare a frecventelor radio.
Cat de scump si cat de agresiv se promoveaza operatorii telecom

Cele doua mari companii, Orange si
Vodafone au anuntat recent si incheierea unui acord pentru partajarea
infrastructurii de retea
.

Potrivit Mediatrust, Orange este
compania cu cea mai agresiva campanie de promovare, cu 22.249 de
reclame difuzate in primele sase luni ale anului.Vodafone ocupa locul
doi cu 21.040 de reclame, iar Cosmote se situeaza pe locul trei cu
11.590 de reclame.

In intervalul 1 ianuarie – 30 iunie
2013, mediile de difuzare preferate de catre cele trei companii sunt
televiziunea (44.390 reclame), urmata de radio (9.805 reclame) si
presa scrisa (684 reclame).

Orange Romania este reteaua de
telefonie mobila cu cele mai multe reclame inregistrate 22.249, si un
rate card de aproximativ 59 milioane de euro. Orange a ales sa-si
desfasoare campania de promovare in principal la posturile TV Antena
1 (2.039 reclame), Sport.ro (1.780 reclame) si Romania TV (1.636
reclame). Kiss FM a difuzat in intervalul analizat 1.621 de reclame,
iar PRO FM – 817 reclame.

Operator mediu nr.spoturi cost euro
ORANGE Presa 378 1.383.289
Radio 5255 1.540.431
TV 16616 56.559.534

Al doilea operator ca numar de reclame
inregistrate este Vodafone Romania, cu 21.040 de reclame si un rate
card de aproximativ 34 de milioane de euro. Reteaua de telefonie a
ales sa difuzeze cel mai mare numar de reclame la posturile TV Antena
2 (2.668 reclame), GSP TV (2.569 reclame) si Sport.ro (2.146
reclame). Kiss FM a difuzat 1127 reclame, iar PRO FM – 971.

Operator mediu nr.spoturi cost euro
VODAFONE Presa 304 1.172.749
Radio 3765 897.385
TV 16971 32.711.072

Cosmote Romania este al treilea mare
operator de telefonie care a inregistrat 11.590 de reclame in primele
sase luni ale anului, cu un rate card de 30 milioane de euro.
Campania de promovare a Cosmote a fost mai agresiva la PRO TV (2.208
reclame), Antena 1 (1.787 reclame) si Sport.ro (1.377 reclame). Kiss
FM a difuzat 1.621 reclame, PRO FM – 817, iar Radio 21 a difuzat 639
de reclame. 

Operator mediu nr.spoturi cost euro
COSMOTE Presa 2 4623
Radio 785 229961
TV 10803 30084837       

Raportul a fost intocmit pe baza
rezultatelor monitorizarii a peste 1.600.000 de reclame difuzate in
intervalul de timp 1 ianuarie – 30 iunie 2013, la 20 de posturi de
televiziune, 12 posturi de radio si 200 de publicatii centrale, din
care peste 75.000 au fost clasificate la categoria telecomunicatii. 

Mediatrust Romania a fost infiintata in
1999 si furnizeaza servicii de monitorizare catre companii romanesti
si straine. Compania este membra din 2004 a FIBEP, principala
organizatie internationala a agentiilor de monitorizare, iar din
octombrie 2010 este detinuta in proportie de 100% de IMM –
Institute of Media Monitoring Polonia. Clientii companiei provin din
domeniul financiar, telecom, IT, farmaceutic, energie, gaze naturale,
petrol, educatie, sport, cultura, showbiz, politic.