Internet/New Media

Electrolux si-a crescut vanzarile cu 8,3% in 2012

07 Feb, 11:49 • Redactia DailyBusiness
Grupul Electrolux, unul dintre cei mai mari producatori de aparatura electrocasnica si de uz profesional, a inregistrat anul trecut vanzari nete de aproape 110 miliarde de coroane suedeze (12,1 miliarde euro), in crestere cu 8,3% fata de 2011.
Electrolux si-a crescut vanzarile cu 8,3% in 2012

Cresterea volumelor si a veniturilor
incasate in America Latina si de Nord a fost principalul motor care a
condus la obtinerea acestor rezultate.

In ultimul trimestru al anului trecut,
compania a obtinut cea mai mare crestere organica din 2012, de 7,5%,
o parte importanta a acesteia provenind din operatiunile derulate in
America Latina.

Cresterea a fost partial generata de
stimulentele fiscale oferite de guvernul brazilian, dar si de o
imbunatatire a mixului de produse si de cresterea cotei de piata a
companiei.

Operatiunile Electrolux din America de
Nord si America Latina, care insumeaza 50% din vanzarile totale ale
grupului suedez, au condus la o sporire a vanzarilor si a veniturilor
globale.

In Europa, scaderea increderii
consumatorilor, cauzata de instabilitatea socio-economica, a
influentat negativ rezultatele companiei si s-a transpus in scaderi
usoare ale volumelor. Cererea pentru electrocasnice mari in Europa a
scazut in ultimul trimestru al anului trecut.

In Europa de Vest, scaderea de 2% a
venit pe fondul unei reduceri a cererii provenite din Europa de Sud,
Franta, Tarile Nordice si Benelux. In schimb, cererea in Europa de
Est a crescut cu 2%, in principal datorita cresterii inregistrate in
Rusia.

In ansamblu, vanzarile grupului au
inregistrat o usoara crestere in 2012 raportat la anul anterior,
lansarea noii game de electrocasnice, Inspiration, avand o influenta
pozitiva asupra rezultatelor companiei.

Europa continua sa ramana o piata
strategica pentru grupul Electrolux, fiind cea mai mare piata de
desfacere pentru electrocasnice si pentru produsele profesionale.

In 2013 Electrolux va continua sa
investeasca in lansarea unor noi produse, ceea ce va inseamna o
sporire a investitiilor in marketing si dezvoltare.

Electrolux este lider global pe piata
electrocasnicelor de uz casnic si profesionale, cu vanzari anuale de
peste 40 milioane de produse, catre clienti din peste 150 de tari.