Internet/New Media

Epson: 40% dintre scolile de la oras nu folosesc echipamente electronice in procesul educational

11 Jun, 12:45 • Redactia DailyBusiness
Aproape 40% dintre scolile din mediul urban din Romania nu folosesc echipamente electronice in procesul de predare la clasa, potrivit studiului "Rolul echipamentelor electronice in procesul educational", solicitat de Epson si realizat in mediul online, in intervalul 3-8 iunie 2015.
Epson: 40% dintre scolile de la oras nu folosesc echipamente electronice in procesul educational

Rezultatele sondajului releva insa importanta pe care o
are pentru parintii elevilor o metoda de predare moderna, in
conditiile in care 90% dintre cei intervievati considera necesara
folosirea echipamentelor electronice ca suport pentru predarea
lectiilor in cadrul orelor de studiu la scoala frecventata de copiii
lor.
 

„Am solicitat
acest studiu tocmai pentru a evidentia necesitatea utilizarii
tehnologiei in scolile din Romania. Credem ca
profesorii isi pot usura munca, iar elevii pot avea rezultate mai
buna la invatatura cu investitii minime din partea institutiilor de
invatamant. Insa incepand cu anul 2009, investitiile publice au
scazut simtitor, desi noutatile tehnologice sunt tot mai
necesare in unitatile de invatamant, iar obisnuinta elevilor cu
echipamentele electronice impune tot mai mult o schimbare a metodelor
de predare in scoli”, declara Simona Decuseara, sales & marketing manager Epson pentru Romania si Bulgaria.
 

Potrivit studiului, cel putin 6 din 10
respondenti considera ca principalele avantaje ale folosirii
echipamentelor electronice in procesul educational sunt cresterea
atentiei elevilor si invatarea mai rapida, precum si dezvoltarea
abilitatilor tehnice.
 

Avantajele folosirii
echipamentelor electronice in procesul de invatare la scoala:
 

–        Cresterea
atentiei pe toata durata lectiei (66,71%)

–        Asimilarea
mai rapida a cunostintelor (64,57%)

–        Dezvoltarea
abilitatilor tehnice (61,73%)

–        Reducerea
timpului de invatare (37,2%)

–        Rezultate
mai bune la invatatura (31,52%)
 

„In procesul de
predare, utilizarea echipamentelor electronice, precum proiectorul
interactiv, permite o mai buna intelegere a materiei intr-un timp mai
scurt din partea elevilor. Pe mine, ca si cadru didactic, folosirea
acestor echipamente ma ajuta sa reduc la jumatate timpul de predare
aferent unui subiect, iar copiii sunt mai atenti si mai interesati de
ore, dar si mult mai creativi. Acestia invata, intr-un mod
distractiv, sa puna intrebari, sa caute raspunsuri, sa cerceteze si
sa dezbata”, declara Gabriela Bitoiu, invatatoare la scoala
Gimnaziala 197 din Bucuresti.
 

Pentru majoritatea elevilor, utilizarea
echipamentelor electronice la orele de curs reprezinta o continuare a
modului in care acestia sunt deja expusi la informatie in cadrul
familiei. Astfel, peste 9 din 10 respondenti isi expun copiii in
timpul liber la cel putin un dispozitiv electronic.
 

Tipuri de echipamente electronice
folosite in procesul educational
 
–        Calculator
tip desktop (72,59%)

–        Videoproiector
(69,38%)

–        Imprimanta
(51,98%)

–        Sistem
audio (39,13%)

–        Laptop
(37,62%)
 

Tipuri de
echipamente electronice la care sunt expusi copiii in cadrul
familiei:
 
–        Televizor
(87,19%)

–        Tableta
(71,53%)

–        Calculator
tip desktop (70,94%)

–        Laptop
(69,75%)

–        Imprimanta
(52,19%)

–        Sistem
audio (46,26%)

–        DVD-player
(38,55%)

–        Videoproiector
(5,46%)

In acest context, Epson propune folosirea videoproiectoarelor interactive in procesul
educational.

Grupul japonez Epson are peste 73.000 de angajati in 94 de companii
din intreaga lume.