Internet/New Media

Factura detaliata – cand si cum o poti primi

27 Apr, 22:58 • Redactia DailyBusiness
Utilizatorii serviciilor de telefonie, internet sau televiziune au dreptul sa solicite facturi detaliate pentru a vedea modul in care au fost tarifate serviciile folosite, indiferent daca detin un abonament sau folosesc o cartela preplatita.
Factura detaliata - cand si cum o poti primi

De obicei, operatorii emit automat o factura nedetaliata. In
schimb, facturile detaliate sunt emise doar la cererea utilizatorilor fie pe
hartie (de regula contra cost), fie prin e-mail (gratuit). Facturile detaliate
din conturile online sunt emise gratuit.

Ce trebuie sa contina factura detaliata

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in
Comunicatii (ANCOM) a impus furnizorilor obligatia de a include anumite
informatii in cadrul facturilor detaliate, pentru toate cele trei categorii de
servicii – telefonie, internet sau televiziune, precum:

–  perioada de tarifare;
–  tariful lunar perceput pentru abonament si tariful
pentru traficul suplimentar, daca este cazul;

–  tarifele percepute pentru conectare/instalare/reconectare/deconectare,
daca este cazul;

–  tarifele percepute pentru inchiriere/furnizare
echipamente, daca este cazul;

–  alte servicii furnizate si tarifele aferente
acestora, daca este cazul;
ü  gratuitatile/reducerile tarifare de care
utilizatorul a beneficiat, daca este cazul;

–  suma totala tarifata, inclusiv TVA;

–  un numar de telefon la care utilizatorul poate
solicita informatii suplimentare referitoare la factura detaliata;

– cursul de schimb valutar aplicat, daca este cazul;

Informatiile specifice pe care trebuie sa le includa factura
detaliata pentru fiecare tip de serviciu – telefonie, internet, televiziune –
sunt disponibile in InfoCentrul ANCOM.

Bine de stiut
·         In
general, serviciul cost control pus la dispozitia utilizatorilor de operatori
are caracter orientativ.
·         Neprimirea
facturii nu ii exonereaza pe utilizatori de plata acesteia.

·         Neachitarea
facturii in termenul scadent poate conduce la plata unor penalitati,
suspendarea serviciul sau chiar incetarea contractului.
·         In cazul
suspendarii serviciului pentru neplata facturii, operatorii pot solicita o taxa
de reconectare.
Ce, cum si unde reclami
Daca ai probleme cu facturarea serviciului,  reclama-i
acest lucru furnizorului tau. Consulta mai intai Procedura de solutionare a
reclamatiilor, ce trebuie sa se regaseasca pe site-ul furnizorului.

Nota! Pentru
fiecare reclamatie pe care o faci, solicita-i furnizorului un numar de
inregistrare.

Atentie! Verifica in contract daca furnizorul accepta
neplata facturii contestate pana la solutionarea reclamatiei sau, dimpotriva,
solicita plata intregii facturi pana la data scadenta, urmand ca in cazul
solutionarii favorabile a sesizarii sa-ti returneze suma contestata (de regula,
prin reducerea urmatoarei facturi).

In cazul in care facturile detaliate nu contin toate
informatiile mentionate de Decizia presedintelui ANCOM nr.158/2015 privind obligatiile
de informare a utilizatorilor finali, utilizatorii pot face o sesizare la
ANCOM, parcurgand pasii detaliati aici.