Internet/New Media

Publicitatea prin smartphone, neglijata de companiile romanesti

23 Jul, 10:48 • Redactia DailyBusiness
Cate companii din Romania se promoveaza pe mobil? Cate campanii de publicitate reusite s-au intamplat in acest mediu la noi? Mult prea putine, avand in vedere potentialul impresionant pe care il ofera.
Publicitatea prin smartphone, neglijata de companiile romanesti

60% dintre europenii
sub 35 de ani au un smartphone, iar, dupa Ucraina, Romania are
consumul cel mai mare de Internet (de 18,6 ore pe saptamana) din
intreaga Europa, conform studiului MediaScope Europe si IAB Europe,
realizat in iunie 2013.

„O asemenea
apropiere de consumator posibila datorita tehnologiilor mobile
inseamna oportunitati pana acum neintalnite si cu potential urias
pentru engagement-ul consumatorilor si accesul brandurilor la
consumatorul final”, a declarat Elena Badea, director marketing
EY Romania.


„Iar, mai nou,
pe langa telefoanele de tip smart si tablete, au inceput sa castige
cota de piata asa numitele phablets, dispozitive cu ecran intre 5-8
inci ce estompeaza diferentele dintre smartphone si tableta. Daca
pana acum existau voci care spuneau ca mobilele sunt prea mici pentru
browsing si o interactiune relevanta, in timp ce altii vedeau
tabletele ca insuficient de mobile, noul hibrid impaca pe aproape
toata lumea”, a mai spus Badea.

Interactiunea
oferita de toate aceste dispozitive mobile este din ce in ce mai
relevanta, mai bogata si incurajeaza reclama contextuala. in acelasi
timp, faptul ca aceste dispozitive pot indica tot timpul locatia in
care te afli inseamna de asemenea un potential extraordinar, prea
putin explorat de catre agentiile de publicitate, desi ofera un tip
de relatie care nu a fost niciodata pana acum atat de directa intre
mediul online si cel offline.

[quote=Studiu]54%
dintre utilizatorii de smartphone-uri din Statele Unite isi verifica
mobilele sau tabletele chiar si atunci cand se afla in pat[/quote]


Reprezentanta
companiei de servicii profesionale a mentionat si evolutia
tehnologiilor de Internet pe mobil. Astfel, 4G-ul este tehnologia
mobila cu cea mai rapida adoptare din istorie iar, in 5 ani, 3G-ul si
4G-ul vor reprezenta jumatate dintre conexiunile de internet mobile.
Aceste date indica, fara indoiala, o modificare de paradigma a
serviciilor de telecomunicatii mobile catre transferul de date, in
detrimentul transferului de voce.


„Cu toate
acestea, companiile mari de FMCG, de exemplu, acorda doar 10% din
bugetele lor de promovare spatiului mobil”, a precizat Elena
Badea.

„Foarte curand,
insa, proportiile nu au cum sa nu se schimbe, pe masura ce agentiile
de publicitate vor intelege mai bine regulile noului joc si, mai
ales, faptul ca evolutia comportamentului consumatorului este foarte
rapida iar a
bordarile traditionale in
privinta reclamelor nu mai functioneaza intr-un mediu touch-screen si
bazat pe identificarea locatiei. 
Descoperirea de noi modalitati si formate pentru reclama va fi
cruciala. E suficient sa spunem ca, in acest moment, aproape jumatate
dintre cei care utilizeaza aplicatii dau click pe reclamele mobile
din greseala”, a explicat reprezentanta EY Romania.



Advertiser-ii romani
ar putea juca si ei un rol in acest context foarte deschis inovatiei,
bineinteles sustinuti de branduri educate, care inteleg oportunitatea
uriasa oferita de mediul mobil. Evolutiile, cel putin la nivel
mondial, vor fi transformatoare si merita urmarite foarte
indeaproape.