Internet/New Media

Schimbare de trend in industria high-tech: Producatorii isi muta fabricile mai aproape de consumatori

02 Sep, 12:30 • Redactia DailyBusiness
Companiile high-tech din Europa mizează pe o creștere masivă a industriei și se pregătesc pentru aceasta luând în considerare mai mulți factori atunci când își construiesc rețelele logistice, după cum reiese din declarațiile respondenților europeni ai celui de-al cincilea studiu anual UPS "Change in the Supply Chain" - CITC.
Schimbare de trend in industria high-tech: Producatorii isi muta fabricile mai aproape de consumatori

Studiul, realizat de IDC Manufacturing
Insights pentru UPS, arată că deși strategia de off-shoring, folosită pentru a
diminua costurile prin mutarea producției în țări cu mână de lucru ieftină,
domină în continuare, multe companii au început să adopte right-shoring.

38%
dintre respondenții europeni au declarat că intenționează aducerea proceselor
de producție mai aproape de piața de desfacere.
 

Această strategie optimizează rețeaua logistică
în așa fel încât să fie posibilă profitarea de avantajele costurilor și
resurselor locale pentru a asigura cele mai bune servicii pentru client și
marje de profit pentru companie.
 

Studiul CITC al UPS arată de asemenea o
creștere a gradului de inserție a companiilor high-tech pe piețe emergente de
adoptare a printului 3D pentru prototipuri și designuri de produse noi.
 

IDC a intervievat 516 de directori din
high-tech din America de Nord, Europa, Asia-Pacific și America Latină.
Respondenții sunt profesioniști în domeniul rețelelor logistice ale companiilor
high-tech, cu funcții de răspundere. Analiza arată principalele evoluții ale
rețelelor logistice, care au implicații în alegerea furnizorilor și amplasarea
facilităților companiilor.
 

„Companiile high-tech pot face față mai
bine cerințelor piețelor dinamice pentru că observăm o creștere a
flexibilității strategiilor de shoring și de dezvoltare a rețelelor
logistice,” declară Scott Aubuchon, vice președinte pentru marketing al
UPS Europe.

„Companiile din Europa au o abordare holistică a evaluării costului
de transport și a timpului de livrare.”
 

Near-shoring-ul este o strategie cu
popularitate în creștere, care implică aducerea proceselor de producție aproape
de piața de desfacere și duce la reducerea transporturilor, creșterea calității
serviciilor și un control sporit asupra calității produselor și drepturilor
intelectuale.

„Aducerea proceselor de producție și
asamblare mai aproape de locul unde există cerere este un trend,” spune
Aubuchon.

35% dintre profesioniștii în domeniul rețelelor logistice ale
companiilor high-tech, cu funcții de răspundere, din Europa vor să adopte
near-shoring-ul – cu 9% mai mult decât în 2013. 54% dintre respondenții
europeni au mutat procesele de producție mai aproape de locul unde există
cererea acum cel puțin doi ani și 34% anul acesta.
 

Mai mult de jumătate (56%) dintre
respondenții europeni consideră că right-shoring-ul e compatibil strategiei
lor. Right-shoring-ul ia în calcul diverși factori precum costuri, calitate și
timpul necesar redresării unei disfuncții, pentru a determina proximitatea
materiilor prime de linia de producție, depozitare și distribuție.
 

Deși UPS a constatat o creștere a
implementării near-shoring-ului și a right-shoring-ului, off-shoring-ul, care
implică mutarea liniei de producție sau asamblare aproape de țările cu mână de
lucru ieftină, rămâne cea mai populară opțiune. Dintre respondenții europeni,
59% au declarat că în prezent folosesc cu precădere off-shoring-ul.
 

Creșterile
exporturilor continuă; se ivesc noi oportunități

Prognoza globală de creștere a exporturilor
high-tech este pozitivă, fiind valabilă inclusiv în Europa, conform studiului
CITC. 39% dintre respondenții europeni au declarat că se așteaptă ca
exporturile în industrie să continue în același ritm în următorii doi ani, în
timp ce 19% se așteaptă la un ritm mai alert de creștere.
 

Companiile high-tech au reușit cu succes să
pătrundă pe piețele emergente. Dintre respondenți, 66% dintre cei europeni au
declarat că deja comercializează produse în China, 41% în India și 31% în
Brazilia. Principalele piețe de desfacere pe care au de gând să le abordeze
anul acesta sunt Brazilia, India și țările APAC (mai puțin China).
 

Deși pătrunderea pe noile piețe este destul
de extinsă, continuă să apară noi obstacole în calea expansiunii economice. La
nivel mondial birocrația este cel mai mare impediment, însă în Europa acesta
este pe locul cinci în topul problemelor întâmpinate, după dificultatea de a
pune bazele operațiunilor inițiale, provocările de natură culturală, menținerea
pasului cu cele mai noi schimbări în legislație și stabilirea piețelor noi care
merită abordate. Cea mai mare preocupare normativă europeană este aceea a
evidenței și trasabilității transfrontaliere, invocată de 44% dintre acești
respondenți, față de 31% dintre respondenții din toate țările implicate în
studiu.
 

Respondenți europeni: Printarea 3D utilă în procesul de
design al produselor


Studiul CITC al UPS arată de asemenea o
creștere a gradului de inserție a companiilor high-tech pe piețe emergente de
adoptare a printului 3D pentru prototipuri și design-uri de produse noi .
 

66% dintre respondenți au declarat că au
experiență directă în lucrul cu tehnologiile de print 3D, dintre care 28% sunt
abia la început în înțelegerea tehnologiei.
 

Actualmente principalul uz este în procesul
de design al produselor noi, principalul avantaj fiind scurtarea timpului de
dezvoltare și producție. În Europa, 70% dintre respondenți folosesc printul 3D
pentru a crea noi produse și 63% pentru a produce piese de schimb. La nivel
global, doar 24% dintre respondenți au declarat că folosesc printul 3D în acest
scop.