Internet/New Media

Sony Vaio lanseaza un mini netbook \”unic prin marime si functii\” si vrea 3-4% din piata laptop-urilor in Romania

22 Jun, 13:58 • Redactia DailyBusiness
Producatorul japonez de laptop-uri Sony Vaio a anuntat marti lansarea pe piata autohtona a unor noi serii de produse, printre care si un mini netbook "de buzunar" ce cantareste 630 grame si este prezentat ca fiind unic pe piata, prin marimea si functiile sale. "Acest mini netbook ne-ar putea creste cota de piata pe segmentul de laptop-uri de la 2% in prezent la 3-4%", spune Taiju Ishikawa, branch manager Sony in Romania.
Sony Vaio lanseaza un mini netbook \unic prin marime si functii\ si vrea 3-4% din piata laptop-urilor in Romania

Mini netbook-ul din seria P a Sony Vaio cantareste 630 de grame, are 2 Gb RAM, Windows 7 Home Edition preinstalat, procesor Intel Atom, modem 3G integrat, accelerometru, control cu gesturi, bluetooth si Wi-Lan 802.11. Produsul va fi pus in vanzare saptamana aceasta in retail la pretul de circa 3.600 lei (850 euro).
[gallery:102]
Mini netbook-ul nu are Hdd ci un SSD Flash Drive la 64 Gb. Gadgetul are si doua porturi USB 2.0. Autonomia este de circa 5 ore.

„Estimam ca in aceasta vara vom comercializa cateva sute de bucati din acest mini netbook. Cumulat cu vanzarile din celelalte game nou lansate, sase la numar, cum este gama M, notebook-uri cu 6 Gb RAM, 1,4 Kg si senzori digitali de amprente, estimam ca ne vom creste cota de piata de la 2% in prezent la 3-4%”, mai spune Ishikawa.

Acesta subliniaza ca 2% acopera putin din piata din notebook-uri din Romania insa, pe segmentul de laptop-uri premium pe care il targeteaza in mod special Sony Vaio, „cota de piata este mult mai mare”.

„Incet-incet intram si pe segmentul middle level, lasand din pret la anumite produse. Si acest lucru ne va ajuta sa castigam cota de piata. De exemplu, vara aceasta lansam laptop-uri la 1.800 lei”, mai spune Taiju Ishikawa.

Dupa o scadere masiva in 2009, piata de laptop-uri pare sa revina pe un trend ascendent. Acest segment urmeaza sa evolueze anul acesta cu 5-10%, conform oficialilor Sony. „Noi vrem sa crestem cu 20%, mai repede decat piata”. Ishikawa nu a spus insa cate bucati urmeaza sa vanda, efectiv.

Intrebat de ce ar cumpara clientii mini netbook-ul din seria P in locul unei tablete PC, Ishikawa spune ca mini netbook-ul „ofera intru totul functiile unui netbook. Este mult mai usor sa scrii pe el, sa il bagi in buzunar, sa il folosesti chiar si pe strada. Nu excludem insa posibilitatea ca in viitor Sony Vaio sa produca tablete PC. In prezent ne gandim la aceasta posibilitate”, mai spune branch managerul Sony in Romania.

In ceea ce priveste vanzarile de televizoare 3D Sony, oficialii companiei nu au oferit cifre concrete ale vanzarilor pana in acest moment. „Este prea devreme sa vorbim. Am primit insa feedback pozitiv”, mai spune Taiju Ishikawa.

Principalii concurenti ai Sony Vaio in Romania sunt Lenovo, Apple, Toshiba, Dell, HP sau Asus.