Internet/New Media

Tehnologia care va avea cel mai mare impact asupra industriei telecom in urmatorii cinci ani

30 May, 00:05 • Redactia DailyBusiness
Noii jucători disruptivi de pe piața telecomunicațiilor reprezintă cea mai mare provocare strategică cu care se confruntă companiile din acest sector, apreciază peste 37% dintre directorii de IT, respectiv CIOs (Chief Information Officers) și CTO (Chief Tehnology Officers) chestionați în cadrul raportului EY - Digital transformation for 2020 and beyond.
Tehnologia care va avea cel mai mare impact asupra industriei telecom in urmatorii cinci ani

Aproape trei respondenți din patru (74%) o plasează printre primele trei
provocări ale industriei, alături de lipsa flexibilității organizației (47%) și
rentabilitatea investiției (37%).
 

Prashant Singhal,
lider EY Global Telecommunications, spune:
„Jucătorii de top din industrie, precum WhatsApp,
Facebook și WeChat, au redefinit experiența clienților în privința serviciilor
de mesagerie și video și s-au detașat de ofertele tradiționale din sectorul
telecomunicațiilor, cum ar fi SMS-urile. Aceste tendințe apar ca răspuns la o
piață în care consumatorii și companiile apreciază din ce în ce mai mult
valoarea pachetelor multiple de servicii, cu seturi de servicii quad-play și
cloud care oferă noi oportunități de utilizare.”

 

Operatorii își
concentrează investițiile până în 2020 în dezvoltarea modelelor digitale de
business și în îmbunătățirea experienței clienților pentru a-și securiza
poziția pe piață, în lupta cu noii jucători din afara sectorului. Întrebați
care le sunt prioritățile strategice, 39% dintre respondenții din cadrul
studiului au subliniat îmbunătățirea experienței clienților ca primă zonă de
interes, în timp ce 61% au menționat că aceasta se clasează în top trei.
 

Există trei piloni
principali care produc o creștere a veniturilor în sectorul telecom:
televiziunea și serviciile video, serviciile cloud pentru companii și
publicitatea/ecommerce. Însă oportunitățile oferite au scăzut, față de
nivelurile pe care le-a arătat studiul EY din 2015. Pe de altă parte, au crescut
așteptările legate de IoT. 31% dintre respondenți văd acum conceptul de „casă
inteligentă” ca pe unul dintre primele trei motoare de creștere viitoare a
veniturilor.

În același timp, 37% consideră că tehnologia 5G va avea cel mai
mare impact asupra industriei în următorii cinci ani
și reprezintă primul
răspuns dat de respondenți la întrebarea legată de tendințele din industria
tehnologiei. 
 
 
 
 
 

„Piața
românească a telecomunicațiilor este și ea influențată de aceste tendințe. Este
un spațiu foarte competitiv, în care patru jucători importanți oferă deja quad-play,
adică pachete de patru servicii (telefonie fixă, telefonie mobilă, Internet și
televiziune). În viitor, ar putea chiar să ofere un serviciu în plus (energetic
sau bancar)”,
subliniază Vargha Moayed, liderul
Departamentului de asistență în afaceri EY România.
 

Modelele digitale
de business reprezintă cea mai importantă prioritate strategică pentru 24%
dintre cei chestionați și o prioritate de top pentru 71% dintre respondenți. În
privința serviciilor digitale care oferă cele mai bune oportunități de creștere
a veniturilor, respondenții sondajului au numit o gamă mai largă de servicii.
 

58% dintre
respondenți consideră că informația provenită din data analytics este cea care favorizează inovația în organizație.
Rețelele virtuale și sistemele IT, precum și atragerea oamenilor talentați sunt
celelalte două elemente importante care înlesnesc inovația.