Internet/New Media

Vodafone Romania a pierdut 500.000 de clienti. Veniturile din servicii au scazut al doilea an la rand

17 May, 10:42 • Redactia DailyBusiness
Vodafone Romania a pierdut in anul fiscal 2010-2011 peste 500.000 de clienti, in timp ce veniturile din servicii au scazut cu peste 10% la 797 milioane de euro, in comparatie cu anul fiscal anterior, cu toate ca adoptia serviciilor de date mobile si in special a serviciilor de Internet mobil a crescut semnificativ, potrivit reprezentantilor companiei.
Vodafone Romania a pierdut 500.000 de clienti. Veniturile din servicii au scazut al doilea an la rand

In anul fiscal 2009-2010, veniturile din servicii au inregistrat un declin de 20%, pana la 891,4 milioane euro.

„Desi veniturile au continuat sa scada de la un an la altul, pe fondul dificultatilor economice cu care se confrunta clientii nostri, rata de scadere s-a diminuat de la un trimestru la altul, ceea  ce arata o tendinta de revenire a pietei, pe termen lung”, se arata intr-un comunicat al Vodafone.

In acelasi timp, serviciile totale au atins valoarea de 835,6 milioane de euro, in scadere cu peste 9% fata de anul fiscal 2009-2010.

Numarul clientilor Vodafone Romania a scazut cu 533.000 fata de anul anterior, la 9.196.742, evolutie determinata de deconectarile SIM-urilor prepay inactive si de aplicarea unor noi standarde de raportare a bazei de clienti.

La sfarsitul anului financiar, clientii serviciilor pe baza de abonament au reprezentat 37 % din totalul bazei, iar cei prepay 63 %.

In anul financiar incheiat la 31 martie 201, profitul operational inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare (EBITDA) a atins valoarea de 305,6 milioane de euro, ceea ce reprezinta o scadere de peste 22% in comparatie cu anul fiscal precedent, iar marja EBITDA a fost de 36,6% .

In luna februarie, Consiliul Concurentei a amendat Orange Romania si Vodafone Romania cu 63 milioane de euro, pentru abuz de pozitie dominanta. Orange a fost amendata cu 34,8 milioane de euro, iar Vodafone cu 28,3 milioane de euro, sume care reprezinta peste 3% din cifra de afaceri din anul 2010.

La nivel de grup, Vodafone a inregistrat in anul fiscal 2010-2011 un profit net sub asteptari, de 9,1 miliarde de euro, in scadere cu 7,8% fata de anul anterior, cu toate ca veniturile au crescut cu 3,2% la 52,4 miliarde de euro, potrivit Wall Street Journal.

In anul fiscal 2009-2010, grupul a raportat un profit net de 9,8 milioane de euro, care a fost sustinut de o crestere a veniturilor de peste 8%, de scaderea cheltuielilor cu 1,1 miliard de euro si de un regim fiscal mai indulgent.

Veniturile din servicii au crescut in anul fiscal incheiat la 31 martie 2011 cu peste 2%, iar in trimestrul patru au urcat cu 2,5% datorita operatiunilor din Africa, Orientul Mijlociu si Asia-Pacific.

In ultimul timp, Vodafone s-a axat pe popularitatea smartphone-urilor care permit accesul la Internet si descarcarea de muzica sau jocuri pentru a-si creste vanzarile pe segmentul serviciilor de date si pentru a compensa astfel evolutia slaba la nivelul serviciilor voce.

„Clientii au adoptat serviciile de date intr-un numar tot mai mare, pe masura ce smartphone-urile au continuat sa se extinda, iar tabletele au inceput sa atace piata”, a declarat CEO-ul Vittorio Colao.

Operatorul telecom are in plan cresterea ponderii serviciilor bazate pe smartphone-uri la 70% pana in martie 2013 de la 30% in martie 2010.

Vodafone Romania este divizie a Vodafone Group, iar printre principalii sai concurenti se numara Orange si Cosmote.