Lifestyle

Black Friday 2013 si nativii digitali. De ce NU cumpara tinerii in aceasta zi

20 Nov, 17:54 • Redactia DailyBusiness
Conceptul de Black Friday nu este atat de popular in randul tinerilor precum am crede. Cativa dintre ei nici macar nu stiu exact despre ce este vorba, iar cei mai multi nu intentioneaza sa achizitioneze produse aflate la promotii in aceasta zi.
Black Friday 2013 si nativii digitali. De ce NU cumpara tinerii in aceasta zi

Anul acesta, cei mai multi retaileri au ales sa sarbatoreasca Black Friday cu o saptamana mai devreme, pe 22 noiembrie, o decizie care a starnit si critici. Desi se face mare valva in jurul acestui eveniment, e foarte probabil ca el sa nu fie atat de popular in randul romanilor, mai ales al tinerilor.

Un nou studiu realizat in cadrul
www.1424.ro, un panel online dedicat cercetarii generatiei digitale,
prezinta date referitoare la gradul de interes al nativilor digitali
pentru participarea la Black Friday 2013.

Utilizand un esantion de peste 1.000 de
tineri, avand varsta cuprinsa intre 14 si 24 de ani, studiul ofera
informatii despre principalele produse pe care tinerii intentioneaza
sa le cumpere de Black Friday din acest an, care sunt bugetele
alocate evenimentului si care sunt principalele surse de cumparare
avute in vedere de nativii digitali. De asemenea, au fost cercetate
si principalele motive pentru care tinerii aleg sa nu cumpere de
Vinerea Neagra.

Anul acesta, cei mai multi retaileri au ales sa sarbatoreasca Black Friday cu o saptamana mai devreme, pe 22 noiembrie, o decizie care a starnit si critici.

Intentia de cumparare


In ceea ce priveste participarea la
evenimentul Black Friday din acest an, cei mai multi dintre tineri
(46%) prezinta o atitudine indecisa, nu stiu daca vor cumpara ceva,
dar vor vizita siteurile pentru a evalua ofertele. 24% dintre
respondeti declara ca nu intentioneaza sa cumpere de Vinerea Neagra
din acest an, 19% declara ca o vor face, iar 11% nu stiu ce
reprezinta conceptul Black Friday/Vinerea Neagra.

Dintre tinerii care stiu sigur ca nu
vor cumpara nimic anul acesta de Black Friday, 45% declara ca au tot
ce le trebuie si nu au nevoie de nimic in plus. 24% spun ca nu au
bani pentru acest eveniment, 13% sunt de parere ca de Black Friday nu
gasesc brandurile care ii intereseaza, 8% spun ca nu se ocupa
personal de cumparaturi, altcineva face cumparaturile in familie, 6%
cred ca reducerile de Black Friday nu sunt considerabile, 4% cred ca
de Black Friday, produsele oferite sunt lichidari se stocuri, nu sunt
game actuale ale brandurilor.

Cele mai dorite produse

Topul celor mai dorite produse de
cumparat de Black Friday 2013 in randul tinerilor sunt computere,
laptopuri si accesorii computer (25%), gaming si console (24%),
telefoane (18%), moda si accesorii fashion (5%), tablete, notebookuri
(4%), aparatura audio (playere si playere portabile) (3%),
electronice diverse (3%), aparatura foto / video digitala (3%).

1 din 4 nativi digitali care
intentioneaza sa cumpere anul acesta de Black Friday si declara ca au
deja o lista cu lucruri de cumparat sunt interesati de computere si
accesorii pentru computer.

Sursele cumparaturilor


Cei mai multi dintre cei care
intentioneaza sa cumpere de Black Friday doresc sa utilizeze mediul
online pentru acest eveniment (47% – magazine online). 37% dintre
respondenti au spus ca vor merge in magazine specializate (offline)
si 12% in supermarket/hypermarket.


Bugetul


Tinerii care si-au alocat deja un buget
pentru Black Friday 2013 intentioneaza sa cheltuiasca in general
intre 500 si 1.000 lei pentru aceste cumparaturi.

35% dintre tinerii interesati sa
cumpere declara ca au pregatit peste 1.000 lei, 30% – intre 101 si
500 lei, 18% – intre 501 si 1000 lei, 17% – maxim 100 lei.

Din datele studiului mai reiese ca:

  • tinerii care au un buget de
    maxim 100 lei sunt mai interesati sa cumpere telefoane,
    imbracaminte, incaltaminte, ceasuri si bijuterii, dar si jucarii.
  • tinerii care au alocat intre 101
    si 300 lei sunt mai interesati sa cumpere aparatura audio (playere,
    iPoduri), muzica si filme.
  • tinerii care au alocat intre 301
    si 500 lei sunt mai interesati sa cumpere telefoane si computere.
  • tinerii care au alocat intre 501
    si 1000 lei sunt mai interesati sa cumpere gaming si console.
  • tinerii car au un buget alocat de
    peste 1.000 lei sunt mai interesati sa cumpere computere, laptopuri,
    accesorii pentru cumputer.
  • tinerii care intentioneaza sa
    cumpere gaming si console de Black Friday 2013 prefera sa cumpere
    offline, de la magazinele specializate mai mult decat ceilalti.
  • tinerii care doresc sa cumpere
    electrocasnice prefera sa cumpere mai mult de la supermarket/
    hypermarket.
  • tinerii care doresc sa cumpere
    jucarii tind sa cumpere mai mult de la supermarket/hypermarket.
  • exista un interes de cumparare
    pentru gaming si console mai mare in randul barbatilor decat in
    randul femeilor.
  • exista un interes de cumparare
    pentru articole de moda (imbracaminte, incaltaminte si accesorii
    fashion) si pentru carti mai mare in randul femeilor decat in randul
    barbatilor.
  • exista un interes de cumparare de
    la magazinele online mai mare in randul barbatilor decat in randul
    femeilor.

www.1424.ro este un instrument de
masurare online a atitudinilor, opiniilor si obiceiurilor Digital
Natives (tineri avand varsta cuprinsa intre 14 si 24 de ani, activi
in mediul online). Metodologia este bazata pe sondaje online folosind
ca bazin de esantionare un panel de tineri de 14-24 ani cu peste
27.000 de utilizatori activi in fiecare luna.

Principala sursa de
recrutare a tinerilor din panelul 1424.ro o reprezinta siteul
www.TPU.ro (2.318.601 vizitatori unici, 5.758.059 vizite si
12.677.590 de afisari in luna octombrie 2013), site prezent in Top 15
siteuri din onlineul romanesc si siteul Nr 1 ca afinitate pe
segmentul de varsta 14-24 ani din cele mai traficate 20 de siteuri
din Romania.

Citeste si De Black Friday, barbatii sunt mai hotarati sa cumpere decat femeile