Lifestyle

Bugetul orasenilor pentru cadourile de Mos Nicolae

04 Dec, 11:36 • Redactia DailyBusiness
Moș Nicolae și-a anunțat anul acesta prezența în aproape 90% dintre casele românilor din mediul urban, conform celui mai recent studiu de piață realizat de Mednet Marketing Research Center.
Bugetul orasenilor pentru cadourile de Mos Nicolae

Intenția de a-i „răsfăța” pe cei dragi cu cadouri, chiar
dacă sunt de valoare mai mică, este mai ridicată în orașele mici (93,2%),
comparativ cu orașele mari (peste 100.000 locuitori) unde numai 87,7% dintre
aceștia vor „îmbrăca” haina moșului Nicolae.

Cu toate acestea, chiar și în cazul orașelor mari, care au
peste 100.000 locuitori, se înregistrează o evoluție pozitivă, comparativ cu
anul trecut, a numărului celor care oferă cadouri.
În acest context, dacă în 2014 mai puțin de 80% dintre locuitorii
orașelor mari își exprimau intenția de a cumpăra cadouri de Moș Nicolae, în
2015 febra cumpărăturilor a atins mult mai mulți, numărul acestora crescând cu
aproape 10 procente.          

În ceea ce privește cadourile oferite de Moș Nicolae,
acestea vor fi multe și diversificate, însă vedete vor fi dulciurile, peste 70%
dintre orășeni declarând că intenționează să le cumpere pentru a le oferi celor
dragi.
În topul preferințelor de cumpărături rămân jucăriile, dar
și articolele de îmbrăcăminte/încălțăminte, cosmeticele/parfumurile și fructele.

Cu toate acestea, pentru că românul dorește tot timpul să
fie în pas cu tehnologia, peste 12% dintre orășeni intenționează să ofere cadou
de Moș Nicolae un smartphone sau o tabletă.
De asemenea, pe lângă alte cadouri, cei mai puțin inspirați sau
mai ocupați vor oferi și bani.

Și pentru că totul se rezumă la cât „ne ține buzunarul”, de
Moș Nicolae orășenii vor aloca un buget mediu de 306 lei pentru cadouri.
Mai mult de atât, în orașele mari cu peste 100.000 de
locuitori suma medie alocată pentru cumpărăturile de Moș Nicolae își continuă
trendul ascendent și ajunge la 310 lei, în ușoară creștere comparativ cu cea din
anul 2014 (294 lei).

Studiul a fost realizat pe un eșantion reprezentativ la
nivel național urban (orașe mici – sub 30.000 locuitori, orașe mijlocii –
30.000-100.000 locuitori, orașe mari – peste 100.000 locuitori) în perioada 26 noiembrie
– 2 decembrie 2015.
Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web
Interviewing) 800 de persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani.
Marja de eroare a studiului este de ±3,46%.