Lifestyle

Ce inseamna in Romania un stil de viata sanatos

14 Jan, 16:28 • Redactia DailyBusiness
GfK a investigat principalele activitati care contribuie cel mai mult la un stil de viata sanatos in opinia romanilor. Consumul de fructe si de legume sau de alimente proaspete, neprocesate, precum si exercitiile fizice regulate detin primele pozitii in top.
Ce inseamna in Romania un stil de viata sanatos

7 din 10 romani identifica stilul de viata
sanatos cu consumul de fructe si de legume si aproape jumatate cu alimentele
naturale, cat mai putin procesate.
Femeile apreciaza intr-o mai mare masura
alimentatia sanatoasa comparativ cu barbatii.

Aproape trei sferturi dintre ele
spun ca este important consumul de fructe si legume fata de doar doua treimi
dintre barbatii care cred acelasi lucru. De asemenea, 52% dintre romance vad
beneficiile consumului de alimente proaspete, cat mai putin procesate sau gatite,
in comparatie cu 46% dintre reprezentantii sexului masculin.
 

Situatia pe regiuni ale tarii, ne arata ca locuitorii
din Banat – Crisana – Maramures acorda mai multa atentie alimentatiei. Aproape
8 din 10 definesc stilul de viata sanatos prin consum de fructe si de legume si
57% prefera produsele proaspete, naturale.

La polul opus, se afla dobrogenii,
cu cei mai putini fani declarati ai fructelor si ai legumelor – 67% si bucurestenii,
care nu pun prea mult sanatatea pe seama alimentelor proaspete, cat mai putin
procesate sau gatite – doar 37%.

In schimb, 7 din 10 locuitori ai Capitalei
sprijina exercitiile fizice si cred in aportul lor asupra sanatatii, iar 6 din
10 chiar fac miscare in mod regulat.  

GfK a realizat un studiu asemanator si la
nivel global, in 23 de tari. Rezultatele arata ca romanii se aliniaza tendintelor
globale in materie de stil de viata sanatos la capitolele sport (57% global,  fata de 58% local) si alimentatie sanatoasa
(59% global, ca si la nivel local).

Diferente apar in ceea ce priveste odihna
care este mai mult pretuita la nivel global (66% versus 37% local).
 
 
 

Studiul a fost realizat de GfK Romania pe
un esantion de 1000 de respondenti din toata tara, cu varsta de peste 15 ani.
Metoda folosita este cea a interviurilor fata in fata.