Lifestyle

Paradisul copiilor: Tara cu cei mai generosi parinti, care cheltuie de 16 ori mai mult decat romanii pe jucarii

01 Jun, 01:38 • Redactia DailyBusiness
Ziua internationala a copilului reprezinta un prilej de bucurie pentru cei mici, care primesc cu aceasta ocazie tot felul de cadouri. Cei mai rasfatati copii se afla intr-o tara unde parintii cheltuie peste 800 de euro pe an pentru jucarii si jocuri, adica de 16 ori mai mult decat romanii. Citeste in DailyBusiness.ro care sunt tarile cu cei mai generosi parinti.
Paradisul copiilor: Tara cu cei mai generosi parinti, care cheltuie de 16 ori mai mult decat romanii pe jucarii

Australienii sunt cei care isi rasfata cel mai mult copiii,
cheltuind anul trecut peste 835 de euro pe jucarii si jocuri pentru fiecare copil
in parte, potrivit datelor Euromonitor International, citate de The Telegraph.

Spre comparatie, romanii cheltuie pe jocuri si jucarii cam
50 de euro pe an, pentru fiecare copil, avand in vedere ca piata de profil este
estimata la 150 de milioane de euro
iar numarul celor cu varsta pana in 14 ani
este de circa 3 milioane.
 

Pe locul doi in topul tarilor cu cei mai generosi parinti se
afla britanicii, cu un buget anual de 765 de euro. Aceasta desi piata britanica
de profil este de peste doua ori mai mare decat cea australiana, de respectiv 7,9
miliarde de euro, comparativ cu 3,3 miliarde de euro. Pe de alta parte, numarul
copiilor sub 14 ani este de trei ori mai mare in Marea Britanie decat in
Australia.
 

Urmatoarele tari cu cei mai generosi parinti sunt Japonia (700
euro), Germania (690 euro) si Hong Kong (665 euro).
 

America de Nord, Europa de Vest si Australia sunt zonele unde
clasa mijlocie are cele mai mari cheltuieli din lume.

„Gospodariile din
categoria clasei mijlocii sunt foarte importante pentru industria jucariilor si
a jocurilor, pentru ca reprezinta marea parte a consumatorilor. Desi clasa
mijlocie se extinde rapid in tarile emergente, puterea de cumparare a acesteia
este in continuare scazuta”, se arata in raportul Euromonitor.

[img=6397][/img]

In 2013, cheltuielile gospodariilor din clasa mijlocie (exceptand
mancare, bauturi si intretinere) erau in medie de 5.470 de euro in China si 3.300 de euro in India, comparativ cu 76.420 de euro in Australia si 66.940
de euro in SUA.
 
De asemenea, tarile cu mame mai in varsta, aflate la primul
copil, si cu mai multe femei in campul muncii, tind sa cheltuie mai mult pe
jocuri si jucarii pentru cei mici.
 

[b]Cele mai populare jucarii[/b]
 

Succesul filmului Frozen, produs de Disney si lansat in
cinematografe de Craciun, in 2013, a impulsionat industria jucariilor anul
trecut, precum si filmul Lego, care a propulsat compania cu acelasi nume pe
primul loc in topul producatorilor de jucarii, depasind Mattel.
 

Potrivit datelor Federatiei Nationale de Retail din SUA,
unul din cinci parinti americani a cumparat anul trecut o papusa reprezentand
personajele din Frozen, Ana si Elsa, printesele devenind astfel mai populare
decat celebra Barbie.
 

Ebay a anuntat ca a vandut 12.623 de jucarii inspirate din Frozen
in fiecare zi in Marea Britanie, din iulie pana la finele anului trecut, sau 7
produse pe secunda. Vanzarile de jucarii Frozen le-au depasit astfel pe cele inspirate
de Pokémon, Harry Potter si Toy Story.
 

Cererea pentru jucariile Frozen a facut ca Disney sa
marcheze cel mai bun trimestru din istoria companiei in ultimele trei luni din
2014, iar profitul Lego a urcat cu 16% anul trecut.