Lifestyle

Profilul romanilor care comanda mancare online: Ce ne diferentiaza fata de vecini

10 Oct, 17:33 • Redactia DailyBusiness
Programul incarcat sau lipsa de experienta in ceea ce priveste gatitul ii determina pe tot mai multi romani sa isi comande mancarea pentru pranz sau cina, iar acest lucru nu este valabil doar in timpul saptamanii.
Profilul romanilor care comanda mancare online: Ce ne diferentiaza fata de vecini

Potrivit Foodpanda, jucator mondial pe
segmentul platformelor de livrare de mancare, mai mult de doua treimi
din comenzile realizate in Romania prin intermediul platformei sunt
plasate in week-end, iar felurile comandate variaza de la mancare
traditionala romaneasca la pizza sau mancare thailandeza.

“Incepand de vineri la pranz, pana
duminica seara, numarul de comenzi plasate prin intermediul site-ului
si al aplicatiei noastre este aproape dublu fata de restul
saptamanii”, a spus Dan Macarie, country manager
foodpanda.ro
, platforma lansata luna trecuta in Romania de
Rocket Internet
, incubator de afaceri online.

Reprezentantul companiei a subliniat ca
aproximativ 65% dintre comenzile realizate prin Foodpanda sunt
plasate in weekend, in timp ce doar 35% dintre acestea sunt efectuate
de luni pana vineri.

In ceea ce priveste intervalul orar din
timpul saptamanii in care romanii efectueaza cele mai multe comenzi
de mancare, acesta nu este in jurul pranzului, ci intre orele 16:00 –
20:00, cand sunt inregistrate 45% dintre acestea.

„Un motiv pentru cresterea numarului
de comenzi intre aceste ore poate fi faptul ca oamenii care lucreaza
nu au timp sa ia pranzul la restaurant, astfel ca aleg sa comande in
timpul dupa-amiezii si sa manance la birou”, a adaugat Dan Macarie.

Aceasta situatie poate fi intalnita si
in alte tari din regiune, cum ar fi Cehia sau Ungaria, in timp ce in
Polonia cele mai multe comenzi (48%) sunt plasate intre orele 12:00 –
16:00.

In ceea ce priveste restul zilei, in
intervalul orar 12:00 – 16:00 sunt plasate 35% dintre comenzile
zilnice de pe foodpanda.ro, in timp ce intre orele 20:00 – 22:00
sunt plasate 13% dintre comenzi, un procent similar fiind intalnit si
in Ungaria si Polonia.

Singura tara din Europa Centrala si de Est
care se diferentiaza in ceea ce priveste numarul de comenzi plasate
dimineata este Cehia, unde aproximativ 20% dintre comenzi sunt
realizate inainte de ora pranzului, intre orele 10:00 si 12:00.

Faptul ca multi romani au tendinta de a
sari peste micul dejun sau de a-si prepara singuri mancarea de
dimineata se reflecta si in numarul comenzilor realizate in primele
ore ale zilei, doar 7% dintre acestea fiind inregistrate in
intervalul orar 10:00 – 12:00.

Potrivit datelor oferite de Foodpanda,
mai mult de jumatate dintre comenzile realizate in timpul saptamanii
provin de la companii. Astfel, judecand dupa adresa de livrare, care
corespunde unor cladiri de birouri sau sedii de firme, 60% dintre
comenzi sunt plasate de angajatii companiilor.

„Romanii au tendinta de a lucra
foarte mult, iar in special cei din generatiile mai tinere nu au de
obicei timp sa gateasca atunci cand ajung seara acasa, astfel ca
economisesc energie daca aleg sa isi comande pranzul la birou”, a
explicat Dan Macarie.

Foodpanda.ro colaboreaza, in prezent,
cu peste 50 de restaurante din Bucuresti si estimeaza ca, pana la
sfarsitul anului, va deveni lider de piata pe acest sector.

Printre concurentii Foodpanda pe piata locala se afla
Oliviera.

Foodpanda, impreuna cu brandul afiliat
Hellofood, este grupul lider al platformelor online de comenzi de
mancare, activ in 28 de tari. Foodpanda/Hellofood opereaza in India,
Indonezia, Malaezia, Pakistan, Singapore, Taiwan, Tailanda, Vietnam,
Ghana, Coasta de Fildes, Kenya, Maroc, Senegal, Nigeria, Arabia
Saudita, Rusia, Argentina, Brazilia, Chile, Columbia, Mexic, Peru,
Ungaria, Venezuela, Polonia, Ucraina, Romania si Cehia.