Lifestyle

Studiu: Oamenii care vorbesc prea mult la telefonul mobil sunt mai putin fericiti

09 Dec, 16:59 • Redactia DailyBusiness
Persoanele care vorbesc prea mult la telefon si isi petrec constant timpul pe retelele de socializare au tendinta de a fi mai nefericite si mai anxioase decat ceilalti oameni, conform unui studiu al cercetatorilor americani.
Studiu: Oamenii care vorbesc prea mult la telefonul mobil sunt mai putin fericiti

Autorii acestui studiu au urmarit
frecventa cu care peste 500 de studenti foloseau telefonul in fiecare
zi, evaluand modul in care acest lucru le afecta perspectiva acestora
asupra vietii, informeaza dailymail.co.uk, potrivit Mediafax.

Cercetatorii au descoperit ca, in loc
sa ii faca pe oameni sa se simta mai aproape de prieteni, telefonul
mobil le crestea gradul de anxietate, deoarece numerosi participanti
la studiu se simteau de fapt obligati sa pastreze legatura cu
ceilalti prin apeluri, sms-uri si postari pe retelele de socializare.

In plus, alti participanti la studiu
intampinau dificultati cu privire la deconectarea de pe platformele
de socializare, precum Facebook.

Un alt studiu publicat in august si realizat de cercetatorii Universitatii Michigan arata ca retelele sociale i-au ajutat enorm pe utilizatorii lor sa se simta conectati cu semenii lor, dar folosirea acestora nu i-a facut neaparat mai fericiti.

Conform studiului, folosirea retelei de socializare provoaca o diminuare a starii de multumire a utilizatorului.

Facebook este o resursa valoroasa pentru satisfacerea nevoii umane de baza de conexiune sociala, dar, in loc sa creasca nivelul de fericire, observam ca folosirea Facebook produce rezultatul opus, a remarcat Ethan Kross, profesor asociat la Institutul de Cercetare Sociala al Universitatii Michigan, principalul autor al studiului.  

„Este un rezultat deosebit de important pentru ca tinteste chiar miezul influentei pe care retelele sociale pot sa le aiba asupra vietii persoanelor”, arata un alt autor al studiului, cognitivistul John Jonides.   

Pentru efectuarea acestui studiu, cercetatorii au apelat la 82 de tineri adulti, grup demografic reprezentantiv al utilizatorilor de Facebook