Lifestyle

Zara si Gap, amenintati: Japonezii de Uniqlo vor sa domine piata de fashion pana in 2020

16 Sep, 13:46 • Redactia DailyBusiness
Producatorul si retailer-ul japonez de articole vestimentare Uniqlo vrea sa devina cel mai mare producator de profil din lume pana in 2020, ceea ce inseamna ca trebuie sa se intreaca cu jucatori ca Zara si Gap. Japonezii vor sa deschida in urmatorii trei ani cate 200-300 de magazine anual pe pietele externe, potrivit Wall Street Journal.
Zara si Gap, amenintati: Japonezii de Uniqlo vor sa domine piata de fashion pana in 2020

Cu toate ca Uniqlo (de la „unique clothing”) a fost infiintata in 1984, abia in 2005 s-a afirmat pe piata asiatica.

„Trebuie sa devenim numarul 1 in Asia pentru a deveni apoi numarul 1 la nivel global”, a declarat CEO-ul Tadashi Yania, citat de sursa mentionata.

In prezent, compania are 840 de magazine in Japonia si 140 in afara (dintre care 95% sunt in China si Coreea de Sud).

Potrivit planului de extindere, Uniqlo va deschide anual 100 de magazine in China, 100 in
sudul Asiei, 50 in Coreea de Sud, 30 in Taiwan si 20 in America si Europa.

Compania Inditex, operatorul Zara, cel mai mare retailer de
fashion din lume dupa vanzari, are peste 5.000 de magazine in 78 de tari, in
timp ce americanii de la Gap au o retea de 3.200 de unitati.

Pentru anul fiscal curent, Uniqlo estimeaza vanzari de 13 miliarde de dolari.

In 2006, Uniqlo a intrat pe piata din SUA cu un magazin propriu in New York, singurul de pe piata americana. Trei ani mai tarziu a deschis si un magazin in Paris.

In octombrie, compania va inaugura alte doua magazine in New York, dintre care unul pe Fifth Avenue, pentru care chiria este de 300 milioane de dolari pe 15 ani- cel mai mare contract de inchiriere pe retail din istoria orasului.

In urmatorii 4 ani, Uniqlo vrea sa isi extinda reteaua la 4.000 de unitati. De asemenea, compania intentioneaza sa infiinteze Universitatea Uniqlo din Tokyo, unde vor invata anual 1.500 de manageri de magazine.