- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

18% din tinerii romani vad pe Internet reluarile emisiunilor TV

19 Dec, 13:09 • Redactia DailyBusiness
Tinerii romani sub 30 de ani prefera, in proportie de 18%, sa urmareasca pe Internet emisiunile TV pe care le-au pierdut in momentul transmisiei initiale, conform unui studiu realizat de Research International pe piata europeana de media.
18% din tinerii romani vad pe Internet reluarile emisiunilor TV

Studiul a fost realizat la cererea furnizorului de televiziune prin cablu UPC.

In general, telespectatorii care pierd o emisiune la televizor, fie nu incearca sa o urmareasca in alta forma (84%) fie o cauta pe Internet (12%) sau o inregistreaza pe video sau DVD (4%). Surprinzator, mai degraba femeile decat barbatii incearca sa urmareasca emisiunea pe Internet (13% din femei, fata de 12% din barbati).

De asemenea studiul arata preferinta mare a tinerilor romani pentru filmele transmise la televiziune: daca in general romanii, in proportie de 68% urmaresc mai degraba stirile decat alte tipuri de programe, majoritatea tinerilor sub 30 de ani aleg filmele (55%) in dauna stirilor (39%) sau documentarelor (16%).

In ceea ce priveste sporturile transmise la televizor, 64% dintre romani prefera fotbalul, spre deosebire de cehi sau slovaci care prefera hockey-ul pe gheata (48%, respectiv 46%) sau de belgieni, care prefera tenisul (49%).

Cele mai urmarite posturi de televiziune de catre romani sunt cele comerciale (61%), urmate de posturile publice nationale (28%) si de posturile publice straine (4%).

Pentru a afla ce programe sa urmareasca la televizor, romanii urmaresc informatiile de pe teletext (27%), din ghiduri TV (26%) sau ziare (24%). Internetul nu este folosit in acest scop decat de 7% dintre telespectatori.

Modalitatea de a-si exprima parerile referitor la temele de discutie din cadrul emisiunilor prin intermediul SMS-urilor nu este folosita frecvent decat de 2% dintre romani. In general, telespectatorii nu trimit deloc SMS-uri la televiziuni (79%) sau trimit doar ocazional (14%).

Cei mai deschisi catre acest mijloc de comunicare sunt tinerii sub 30 de ani, care, in proportie de 17% aleg ocazional sa isi exprime parerea prin SMS-uri. Dintre femei si barbati, primele folosesc mai des, desi tot ocazional, SMS-urile (16%) fata de barbati (11%).

Studiul a fost realizat in perioada octombrie-noiembrie 2006 in 13 tari europene folosind un esantion de 6.000 de participanti. In Romania, studiul a fost realizat pe un esantion de 465 de respondenti.