Media & Advertising

2015, anul in care „generatia care nu plateste” va plati pentru continut media

20 Jan, 12:48 • Redactia DailyBusiness
Platile prin intermediul smartphone cresc, dar nu predomina, iar companiile preiau conducerea in adoptarea de noi tehnologii.
2015, anul in care generatia care nu plateste va plati pentru continut media

Platile prin intermediul smartphone
cresc, dar nu predomina, iar companiile preiau conducerea in
adoptarea de noi tehnologii

Cumparaturile in magazin prin
intermediul telefoanelor smart vor creste, la nivel mondial, cu
peste 1.000% in acest an fata de anul trecut. in timp ce portofelul
mobil nu il va inlocui inca pe cel traditional, 2015 va insemna
apogeul adoptarii, pe scara mai larga, a platilor in magazine prin
intermediul telefoanelor smart, potrivit celei de-a 14-a editii a
raportului Previziuni in Tehnologie, Media si Telecomunicatii („TMT
Predictions”), efectuat de Deloitte Touche Tohmatsu Limited
(Deloitte Global).

„Telefoanele smart sunt deja folosite
pentru a verifica soldul conturilor, viramentele bancare si pentru
tranzactiile online, insa ele nu au atins inca statutul de ‚portofel
mobil”, pe scara mai larga”, a spus Ahmed Hassan, Country
Managing Partner si coordonator TMT Deloitte Romania.

„Deloitte
anticipeaza ca 2015 va fi primul an in care toate cerintele mobile de
masa vor fi abordate, astfel incat platile prin intermediul
smartphone-ului sa fie mai usor de efectuat, cu instrumente
prietenoase de securitate pentru utilizator. In Romania, dupa
lansarea de catre Vodafone a serviciului M-Pesa, este de asteptat ca
atat Orange, cat si Telekom Romania, sa intre pe segmentul financiar
si sa ofere solutii de plata mobile, plus alte servicii”.

Potrivit raportului Deloitte Global,
cartile vor continua sa domine industria publicatiilor si vor
reprezenta 80% din vanzari, atat ca valoare, cat si ca volum. De
asemenea, 2015 va fi anul in care companiile vor fi inaintea
consumatorilor in ceea ce priveste adoptarea noilor tehnologii precum
tiparul 3D, Internetul Tuturor Lucrurilor si dronele.

Mai mult, contrar previziunilor
anterioare privind stagnarea vanzarilor de telefoane smart, Deloitte
Global prezice ca in 2015 vor avea loc un miliard de upgrade-uri,
lucru care arata ca piata nu si-a atins inca nivelul de maturitate
sau stagnare.

Consumatorii nu sunt intotdeauna cei
care dicteaza: Balanta se inclina in favoarea inovatiei la nivelul
companiilor

Tendinta de imbratisare in masa a
tehnologiei din ultimul deceniu a inceput sa apuna, cu exceptia
tehnologiei portabile (ex. ochelarii smart), care a inregistrat o
usoara crestere.

In 2015, Deloitte Global prezice ca
balanta se va inclina in favoarea companiilor, care vor adopta
tehnologia purtabila, tiparul 3D, dronele si Internetul tuturor
lucrurilor, conducand astfel la satisfacerea mai multor nevoi si la
generarea de vanzari mai mari pentru segmentul de business, fata de
cel destinat utilizatorilor.

Alte concluzii ale Previziunilor TMT:

Tehnologie

  • Tehnologia nu mai este un produs
    de masa? in 2015, balanta se va inclina din nou in favoarea
    companiilor, care vor adopta mai repede noile tehnologii, contrar
    tendintei ultimilor zece ani, caracterizati de adoptarea
    tehnologiilor precum telefoane smart cu ecran mare si tablete de
    catre marea masa a utilizatorilor.
  • Internetul Tuturor Lucrurilor se
    refera la lucruri, nu la oameni- in 2015, peste 60% dintr-un
    miliard de dispozitive wireless, la nivel global, vor fi
    achizitionate, platite si utilizate de companii .
  • Hardware-ul specific pentru
    Internetul Tuturor Lucrurilor este estimat la 10 miliarde USD, dar
    piata de servicii dedicate segmentului de business activate de
    aceste sisteme valoreaza 70 de miliarde USD.
  • Bateriile de smartphone: mai bune,
    dar nu extraordinare – Este foarte probabil ca bateriile cu o
    durata de viata mai lunga sa ramana unul din factorii cei mai
    importanti in alegerea de catre consumatori a urmatorului
    smartphone. Tehnologia reincarcabila cu litiu-ion (Li-Ion) va fi
    imbunatatita modest in 2015.

Media

  • Formatul video mai scurt: un
    viitor, dar nu viitorul televiziunii – Timpul total petrecut
    pentru vizionarea online a videoclipurilor scurte, avand o durata
    mai mica de 20 de minute, va reprezenta mai putin de 3% din totalul
    vizionarilor din acest an, la nivel global. Deloitte Global
    estimeaza ca formatul scurt al continutului online nu va uzurpa
    televiziunea in format mare. Acesta nu este viitorul, ci un viitor
    al divertismentului urmarit pe ecran; potrivit Deloitte Global, este
    putin probabil ca aceasta sa fie forma predominanta de format video,
    judecand dupa numarul de ore vizionate sau venituri generate.
  • Generatia care „nu plateste”
    va plati pentru TMT – Generatia Millenium din America de Nord va
    cheltui, in medie, 750 de dolari/ persoana in 2015, pentru continut,
    atat traditional, cat si digital – TV, muzica, jocuri pe calculator,
    carti, sporturi in direct, video prin cablu si chiar ziare tiparite.
  • Tiparul nu este mort, cel putin nu
    pentru carti – Vanzarile de carti tiparite vor fi de cinci ori mai
    mari decat vanzarile de eBook-uri. Cartile tiparite nu au fost
    inlocuite de cartile digitale, care astfel nu urmeaza tendinta de
    scadere a vanzarilor de CD-uri, ziare tiparite si reviste. Tinerii
    (cu varste cuprinse intre 18-34 ani) sunt la fel de atasati de
    cartile tiparite ca generatiile anterioare si citesc aproape la fel
    de mult, fiind dispusi sa plateasca pentru cartile printate.

Telecomunicatii

  • Platile mobile castiga teren –
    Sfarsitul anului 2015 va reprezenta apogeul platilor prin
    intermediul telefoanelor mobile pentru achizitiile din magazine, la
    nivel mondial. Acesta va fi primul an in care numeroasele cerinte
    care sa conduca la adoptarea lor in masa vor fi abordate suficient,
    pentru asatisface cerintele institutiilor financiare, ale
    comerciantilor, ale consumatorilor si ale vanzatorilor de
    tehnologie. in 2015, in jur de 10% din totalul smartphone-urilor
    utilizate la nivel global vor fi folosite pentru efectuarea platilor
    in magazine cel putin o data pe luna, comparativ cu mai putin de
    0,1% ), la jumatatea lui 2014, cand erau utilizate aproape 450 de
    milioane de smartphone-uri, mai ales de catre utilizatorii
    avangardisti din Japonia.
  • Peste un miliard de telefoane
    smart for fi upgrade-uri – 1,35 miliarde de telefoane smart vor fi
    vandute la nivel mondial in 2015, dar peste un miliard dintre
    acestea vor reprezenta al doilea telefon, mai performant, pentru cei
    care deja au unul. Ciclul de upgradare s-ar putea prelungi, dar
    marimea ecranului, viteza, spatiul de stocare, software-ul si
    design-ul vor continua sa genereze vanzari.
  • Prapastia conectivitatii se
    adanceste, in timp ce adoptarea gigabit-ului pentru Internet castiga
    teren- La nivel global, numarul locuintelor cu banda larga pentru
    Internet va creste cu 2% la 725 de milioane, iar viteza medie va
    creste in majoritatea tarilor cu 20%. Prapastia dintre utilizatorii
    cu acces la viteza mare si cei cu viteza rudimentara va continua sa
    se adanceasca in 2015, oferind experiente diferite pentru
    utilizatori, in special cu privire la aplicatiile cu banda larga,
    precum streaming video. Toate benzile sunt egale… dar unele sunt
    mai egale decat altele.

Cea de-a 14-a editie a raportului
Deloitte Global Previziuni anuale TMT ofera o privire de ansamblu
asupra principalelor tendinte in tehnologie, media si
telecomunicatii, la nivel mondial. Pentru mai multe detalii, accesati
pagina: http://www.deloitte.com/Predictions2015.

Previziunile TMT au
la baza studii la nivel global, sprijinite de interviuri aprofundate
cu clienti din industrie ai firmelor-membre Deloitte si opinii ale
clientilor Deloitte, alumni, analisti din industriile de profil,
executivi TMT de top si mii de profesionisti din domeniul TMT din
reteaua Deloitte. Previziunile variaza de la an la an, dar o tema
este recurenta: impactul TMT asupra comportamentului utilizatorului
creste.