Media & Advertising

Anul in care publicitatea de mobil o va depasi pe cea din desktop

30 Jun, 00:41 • Redactia DailyBusiness
In cursa pentru principalul mediu de publicitate pe internet, mobile-ul va depași desktop-ul in 2017, spun reprezentantii Zenith Media, cu un an mai devreme decat estimasere acestia anterior.
Anul in care publicitatea de mobil o va depasi pe cea din desktop

Conform noilor previziuni Zenith
Advertising Expenditure Forecast, advertiserii din intreaga lume vor cheltui in 2017 99,3 miliarde de dolari 
pentru publicitatea pe internet mobil, in comparatie cu 97,4 miliarde de dolari pentru desktop internet.

Publicitatea mobila se afla intr-un ritm de dezvoltare alert: de la o crestere de 95% in 2015, Zenith
prognozeaza un avans de 46% pentru 2016, urmat de 29% in 2017 și 2018.

Mobile-ul este deja
principalul mijloc de accesare a Internetului. In incercarea de a tine pasul cu consumatorii, advertiserii
cauta cele mai potrivite modalitati de comunicare utilizand internetul mobil.

Desktop internet-ul – in cadere

Publicitatea pe desktop a atins punctul culminant in 2014, scazand in 2015 cu 0,2%, pe masura ce
advertiserii si-au transferat bugetele catre mobile, ajungand la 98,7 miliarde de dolari. Zenith se așteapta ca
publicitatea pe desktop sa scada in continuare si in restul perioadei noastre de prognoza.

Acestia estimeaza
pentru 2018 un total al cheltuielilor de 91,5 miliarde de dolari, an in care publicitatea de acest gen va
cumula 42% din totalul publicitatii pe internet, iar publicitatea mobila va reprezenta 58%.

China este pionierul pietei mobile, urmata de Marea Britanie

China este liderul pietei de publicitate mobila, aceasta fiind deja suportul principal pentru
publicitatea pe internet – cu o pondere de 56% din totalul cheltuielilor de publicitate digitala in acest
an și 78% pana in 2018, mai mult decat oriunde altundeva in lume.

Publicitatea mobila va reprezenta
anul acesta 29% din intreaga piața de publicitate a Chinei, depasind-o pe cea alocata TV-ului si
devenind cel mai mare tip de media. Pentru 2018, Zenith prognozeaza un nivel de crestere de 47%.

Marea Britanie este a doua piata de publicitate mobile la nivel global. In acest an, va fi si singura
piața in care mobile-ul va avea o pondere mai mare de jumatate din publicitatea pe internet – 51% –
alocandu-si astfel și cea mai mare parte a cheltuielilor de publicitate din totalul pietei britanice. Aici
publicitatea mobila din acest an va reprezenta 28% din total si 39% in 2018.

La nivel global, publicitatea mobila se afla in urma TV-ului, si așa va ramane cel puțin in urmatorii ani:
pana in 2018, Zenith se așteapta ca aceste cheltuieli sa ajunga la un total de 127,8 miliarde de dolari comparativ cu
cele 192.2 miliarde de dolari din TV.

Display-ul traditional intra in stagnare

Publicitatea digitala traditionala – bannere și formate similare – va avea o scadere de 3,1% in acest
an, dupa o crestere de 8,6% in 2015. Evolutia sa va inregistra o medie de doar 0,3% pe an intre 2015
și 2018, ramanand efectiv plata.

Acest lucru inseamna ca online video si social media vor fi sursele de
creștere pentru publicitatea de tip display din urmatorii trei ani. Din fericire, acestea sunt in crestere
rapida: prognoza noastra indica faptul ca publicitatea video online va creste cu 20,1% pe an, in
medie, intre 2015 și 2018, in timp ce social media va creste cu 23,6%.

Declinul brusc al publicitatii de tip display traditional este un rezultat al tranziției rapide catre
publicitatea pe mobil.

Banner-ele digitale sunt considerate intruzive pe dispozitivele mobile, iar
online video, prin contrast, beneficiaza de disponibilitatea tot mai mare de continut de inalta
calitate, precum si de imbunatațirea experientei de vizionare mobila, cum ar fi display-uri mai bune
și conexiuni mai rapide.

Și pentru mulți consumatori, verificarea dispozitivelor mobile pentru social
media a devenit un obicei regulat, inradacinat, in timp ce ad-urile din social media se integreaza
perfect in newsfeed-ul de aplicații mobile.

Brexit – potentiala amenintare a pietei europene

La inceputul acestei luni, Zenith a publicat analiza daunelor pe care votul de parasire UE din partea Marii
Britanii l-ar provoca pieței de publicitate din aceasta tara. Aceasta ieșire ar costa
Marea Britanie 70 milioane de lire sterline in fiecare an – un total de 1 miliard de lire sterline pana in 2030.

Incertitudinea provocata
de Brexit asupra business-ului si consumatorilor din Europa genereaza riscul unor pierderi pentru
intreaga regiune.

„Advertiserii din China sunt liderii adaptarii la dezvoltarea tehnologiei mobile”, a declarat Jonathan
Barnard, Head of Forecasting Zenith.

„In China, publicitatea mobila a devenit deja cel mai important
mediu, iar comunicarile de brand sunt mobile first. Este doar o chestiune de timp pana cand si
celelalte piete vor ajunge la stadiul acesta”