Media & Advertising

BRAT publica primele rezultate de audienta pentru presa scrisa la nivel national

02 Jul, 11:30 • Redactia DailyBusiness
Biroul Roman de Audit Transmedia a publicat azi, 2 iulie 2015, primele rezultate de audienta pentru presa scrisa corespunzatoare intregii populatii a Romaniei cu varsta intre 14 si 74 de ani, prin intermediul Studiului National de Audienta (SNA).
BRAT publica primele rezultate de audienta pentru presa scrisa la nivel national

Pentru prima data rezultatele de audienta
ale presei scrise sunt disponibile si pentru populatia din mediul
rural, livrarile anterioare de date studiind doar populatia urbana.
Accesul la
rezultatele de audienta din mediul rural vor aduce noi informatii
clientilor de publicitate dornici sa investeasca in aceasta zona. 

Presa scrisa atinge peste 35% din populatia satelor, in timp ce acest
procent in mediul urban se ridica la peste 60%. Tot anul acesta, in
luna martie, BRAT a publicat si primele rezultate de audienta in
mediul rural pentru siteurile web.

Rezultatele publicate astazi
confirma primele rezultate cu privire la mediul rural, tendintele si
evolutiile cu privire la consumul media din zona rurala fiind
similare mediului urban, dar la un nivel de penetrare la putin peste
jumatate fata de mediul urban.

Odata cu aceasta publicare a
rezultatelor SNA, beneficiarii studiului vor avea o imagine completa
asupra modului in care populatia Romaniei citeste publicatii
tiparite, ziare sau reviste, putand analiza consumul media
diferentiat pentru publicul din mediul urban sau rural.

Cele mai recente date de audienta
pentru presa scrisa reflecta faptul ca 7,3 milioane de persoane,
adica 58% din populatia intre 14-74 ani din Romania, citesc curent
cel putin o publicatie
.

Dintre acestia, 69% provin din mediul urban
si 31% din mediul rural. Daca ne raportam la profilul publicului
cititor, diferentele dintre preferintele celui din mediu urban si
rural nu difera foarte mult sub raportul genului, varstei sau a
educatiei. In timp ce femeile prefera revistele, barbatii citesc in
mai mare masura presa cotidiana si publicatiile locale (in cea mai
mare parte tot publicatii cotidiene), tendinta manifestandu-se mai
pregnant in mediul rural.

Tinerii sub 24 de ani prefera revistele
atunci cand citesc, in timp ce persoanele intre 35 si 54 de ani
citesc cu precadere cotidiene, iar persoanele peste 64 de ani citesc
putin, si in special reviste. Asa cum este deja cunoscut, interesul
publicului pentru lectura presei creste odata cu nivelul educatiei
persoanelor.

In cazul mediului rural, se observa in mod special o
preferinta mult mai mare in comparatie cu cea din mediul urban spre
lectura presei in cazul persoanelor cu educatie superioara.

Ca o
tendinta generala, se poate observa ca publicul cititor din mediul
rural prefera presa locala celei nationale, in mai mare masura decat
publicul din mediul urban.

In ceea ce priveste alocarea de resurse
financiare pentru achizitionarea de ziare si reviste, datele SNA
arata ca populatia din mediul rural cheltuie mai putin decat cea din
mediul urban, 54% dintre cei intervievati declarand ca nu au cumparat
nicio publicatie in ultima luna, spre deosebire de 32% in mediul
urban.

Cu toate acestea, 7% din populatia de la sate are cel putin un
abonament la un ziar
si 4% abonament la o revista, procentul acestora
reducandu-se la jumatate in mediul urban.