- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Ce a mai ramas din presa tiparita. Ne pregatim de inmormantare?

17 Jun, 07:31 • Redactia DailyBusiness
Piata cotidienelor nationale generaliste este formata din numai sase titluri, iar vanzarile sunt in picaj direct de la un an la altul. In primele trei luni ale anului s-au cumparat cu 8 milioane mai putine exemplare decat anul trecut.
Ce a mai ramas din presa tiparita. Ne pregatim de inmormantare?

Este vorba de „Adevarul”
,„Evenimentul
Zilei”, „Curierul National”, „Jurnalul National”,
„Romania
Libera” si „Puterea”.Toate acestea, cu exceptia
cotidianului „Puterea”, pentru care Biroul Roman de Audit al
Tirajelor (BRAT)
nu are date, au realizat in primele 3 luni ale acestui an vanzari totale de
aproximativ 10 milioane de exemplare, fata de 17,9 milioane de exemplare in
perioada similara a anului trecut. 

 Potrivit BRAT, cel mai
bine la capitolul vanzari sta „Adevarul”. Victoria lor este insa una partiala,
pentru ca, raportat la perioada ianuarie-martie 2010, cotidianul detinut de
omul de afaceri Dinu Patriciu a fost campion si la pierderi in vanzari.Scaderea
a fost drastica, de 63,7% de la peste 9,3 milioane de
exemplare comercializate in perioada ianuarie-martie 2010 la putin peste 3,4
milioane de exemplare in aceeasi perioada a anului curent, conform BRAT. 

 De pe pozitia a doua, cu
vanzari de peste 2,6 milioane de exemplare in primele trei luni ale anului „
Romania Libera” poate sta ceva mai relaxata. Si publicatia omului de afaceri Dan
Adamescu urmeaza
acelasi trend descendent al pietei. Totusi, de la un an la altul a pierdut
numai 5,7% din vanzari, ajungand la peste 2,6 milioane de exemplare
comercializate, de la aproximativ 2,8 milioane cat vindeau in perioada ianuarie
martie 2010. De asemenea, „Jurnalul National” a facut fata  primele trei
luni ale lui 2010, un salt in jos de 27%, vanzand in anul acesta, in perioada
analizata, 2,57 milioane de exemplare.
 

Si mai mult, adica cu
38,2% fata de ianuarie-martie 2010, s-au diminuat vanzarile „Evenimentului
Zilei”. Conform ultimelor informatii BRAT, in primele trei luni ale anului,
cotidianul a vandut aproximativ 1,3 milioane de exemplare. Ultimul in topul
cotidienelor care mai exista pe piata, „Curierul National” a vandut in perioada
analizata aproximativ 200.000 de exemplare.

Teoretic, mai avem de asteptat
19 ani pana cand vom asista la moartea definitiva a presei scrise din Romania,
dupa cum a estimat Ross Dawson, realizatorul unei harti a disparitiei ziarelor in
varianta print, la nivel mondial. Dupa cum arata cifrele de vanzare a putinelor
cotidiene generaliste nationale care au mai ramas pe piata, printul este media
de difuzare unde cuvintele vor muri mult mai devreme, relateaza Money.ro.