Media & Advertising

Cele mai puternice branduri romanesti in 2013

11 Sep, 14:26 • Redactia DailyBusiness
Pe primul loc in Topul celor mai puternice 50 de branduri romanesti, pentru al patrulea an consecutiv, se afla Borsec, urmat de Dorna, La Dorna, Gerovital, Plafar, Dero, Napolact, CrisTim, Pate Sibiu si Zuzu.
Cele mai puternice branduri romanesti in 2013

Clasamentul are la
baza un studiu realizat de compania de cercetare Unlock Market
Research pentru revista Biz.

In Topul brandurilor
romanesti din 2013 exista 5 branduri nou intrate: Aqua Carpatica,
Delaco, Tarom, e-MAG si
Jidvei. Cele mai spectaculoase cresteri au venit de la Caroli, care a
urcat nu mai putin de 16
locuri, Zuzu (+13 locuri), ambele pe val ca urmare a ascensiunii
categoriei produse alimentare
si de la Dedeman (urcare de 12 locuri), brand care a beneficiat de o comunicare continua
si consistenta.

Tot in topul cresterilor se afla si Dero, Doina,
Petrom si Frutti Fresh.

2013 este un an de
consolidare valorica a brandurilor romanesti. Oamenii s-au obisnuit
cu criza, o trateaza ca pe o
stare de lucruri normala, si-au adaptat comportamentele si au
descoperit strategii eficiente
de a se descurca in contextul nou format. De aceea si topul
brandurilor romanesti este mai
stabil, nu mai genereaza surprize majore si confirma trendurile
intuite in anii trecuti: mai multa
cumpatare, mai multa grija pentru sine, mai mult pragmatism, au mentionat realizatorii clasamentului.

Potrivit lor, scopul acestui al
patrulea val al studiului a fost de a identifica puterea marcii si
din perspectiva capacitatii acesteia
de a se mentine in top, in conditiile in care brandurile actioneaza
intr-un mediu economic
instabil.