Astfel, daca inainte de criza
63% din americani avea o parere pozitiva despre Grecia, acum doar 17% isi
mentin aceasta opinie, in timp ce 49% au o parere negativa despre tara care
este intr-o criza a datoriilor.
De asemenea si dorinta
americanilor de a calatori in Grecia s-a schimbat.
Daca inainte de criza 77%
din americani si-au exprimat interesul de a vizita aceasta destinatie, acum
ponderea a scazut la 51%.
Inainte de criza, Grecia era
perceputa de americani ca o destinatie placuta, incitanta, relaxanta sau lipsita de
griji -acum cuvintele care descriu aceasta destinatie sunt inresponsabila, stresanta, scumpa, neplacuta, inspaimantatoare.
Circa 43% din americani considera ca a
fost o greseala ca Grecia sa adere la zona euro, iar 57% din cetatenii SUA simt
ca ceea ce se intampla in Grecia va avea un impact direct asupra vietilor lor.
Perceptia
supra tarilor se dovedeste a avea o miza mare pe masura ce statele cauta
resurse economice si cauta sa atraga din ce in ce mai multi turisti, iar SUA nu face exceptie, asa ca in noiembrie a lansat
ceva ce se numeste Brand USA prima campanie de marketing turistic a tarii.