Media & Advertising

Efectele „importului” de sarbatori: Viteza de pregatire a campaniilor de marketing s-a dublat

03 Jun, 12:43 • Redactia DailyBusiness
O noua tendinta marcheaza domeniul retailului, indiferent ca este vorba de bunurile de larg consum, produse alimentare, farma, auto, si anume reducerea aproape la jumatate a timpilor de productie pentru materialele de marketing adresate atat consumatorilor de masa, cat si partenerilor si retelelor de distributie, potrivit unui studiu realizat de Unlimited Production, broker de servicii de productie full service din Romania.
Efectele importului de sarbatori: Viteza de pregatire a campaniilor de marketing s-a dublat

„Ciclul mediu de
productie s-a scurtat la aproape jumatate pentru ca marketingul a
crescut viteza de reactie pentru a profita la maximum de orice
oportunitate de a stimula vanzarile. Companiile cauta cresterea
indicatorului ROI (return on investment) in orice actiune de vanzare
de masa. Sa ne gandim ca din toamna trecuta, aproape ca am unit
perioadele de campanii promotionale”, afirma Catalin Zecheru,
director general Unlimited Production, companie specializata in
realizarea de tiparituri, materiale promotionale, POSM, logistica
evenimente, solutii de merchandising, branding personalizat, produse
textile si productii speciale.

Incepand din toamna trecuta, campania
de Black Friday a fost urmata aproape imediat de activarile de
dinaintea Craciunului, apoi a venit St. Valentine’s Day, alt prilej
bun de promotii, urmat de 1 si 8 martie, promotiile de Paste, cele de
dinainte de 1 mai – ca sa mentionam doar marile repere
calendaristice.

Daca in urma cu doi-trei ani, executia
campaniilor de marketing era pregatita in aproximativ 2-3 luni, in
prezent acest interval s-a redus, in unele cazuri, la mai putin de o
luna
. Este vorba de etapa de productie de materiale promotionale,
branding personalizat, produse textile sau din alte materiale,
elemente de recuzita pentru activari etc. Viteza de pregatire si
lansare a unei campanii de marketing se traduce direct in atingerea
targeturilor de vanzari.

O alta influenta este cea a
marketingului in timp real, care necesita solutii creative si viteze
de reactie similare cu cele din social media – pentru ca, de fapt,
reprezinta reactia flexibila a marketerilor la tendintele pietei si
la comportamentul consumatorilor atat in magazine (decizii de
achizitie), cat si pe retelele de socializare (comentarii, de obicei
pe paginile de Facebook ale brandurilor).

„Noi lucram cu
peste 150 de furnizori din toate domeniile si disciplinele, cu
ajutorul carora putem raspunde rapid la orice cerere de productie in
termenii clientilor nostri, respectand paradigma
‘buget-timp-calitate’. Actionand ca un broker de servicii de
productie, putem asigura materialele de productie comandate, partea
de creatie si productie audiovizuala”, spune Catalin Zecheru,
Unlimited Production.

Presate de termene tot mai scurte si
bugete limitate, departamentele de marketing cauta „integratori”
de solutii de productie complexe si multidisciplinare si totodata
parteneri flexibili, care le ofera instrumentele de care au nevoie
pentru punerea in practica a campaniilor de marketing. In acest fel,
ele se pot concentra pe componenta de strategie, planificare si
coordonare a campaniilor.

Lansat in urma cu aproape un an,
Unlimited Production este primul broker de servicii de productie full
service din Romania, acoperind atat segmentul de productie
publicitara, cat si cel audiovizual, pe un model de business de tip
one-stop-shop, potrivit reprezentantilor companiei. Serviciile Unlimited Production includ tipar de mici
si mari dimensiuni, POSM, realizarea de materiale promotionale,
logistica evenimente, solutii de merchandising, branding
personalizat, produse textile si productii speciale. De asemenea,
compania asigura setup integral pentru conferinte si evenimente
indoor si outdoor. 

Divizia de productie audio-video
Unlimited Production este formata dintr-o echipa in-house
specializata in productii video corporate – filme de prezentare de
companie, product-demo, filme de prezentare de produse si servicii,
interviuri, testimoniale si „how to…”, documentare, studii
de caz video, video-training, transmisii live de evenimente, filme
post-eveniment si making-of, spoturi comerciale audio/video, spoturi
de promovare pe web/social media.