Media & Advertising

Ștefan Iordache, noul președinte al Uniunii Agențiilor de Publicitate din România

12 Sep, 11:57 • Redactia DailyBusiness
Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR) are, începând de pe 10 septembrie 2015, un nou Comitet Director și un nou președinte, care vor gestiona activitatea organizației în următorii doi ani.
Ștefan Iordache, noul președinte al Uniunii Agențiilor de Publicitate din România

La conducerea UAPR a fost ales Ștefan
Iordache, CEO Leo Burnett. Din noul Comitet Director mai fac parte: Radu
Florescu (CEO Centrade), Radu Miu (CEO Mercury 360), Adrian Dura (CEO Havas),
Dana Bulat (General Manager United Media), Alexandra Olteanu (Managing Director
Initiative) și Mona Opran (COO Centrade).

„Cred cu tărie în valoarea industriei
de comunicare românești și în puterea ei de coagulare în jurul unor inițiative
pozitive, care să ne facă mai puternici ca breaslă. Cel mai important obiectiv
actual al UAPR este implicarea cât mai multor agenții din toate disciplinele de
comunicare (Creație, PR, Media, Digital) în proiecte de interes pentru întreaga
industrie. Avem o listă lungă de proiecte și sperăm să o lărgim și mai mult
prin implicarea mai multor membri ai organizației. Dacă avem o industrie mai
puternică, fiecare membru al ei este mai puternic. O breaslă unită și implicată
în proiecte de interes larg va determina creșterea pieței pentru toți cei
implicați – clienți, media și agenții”, a declarat Ștefan Iordache,
președintele UAPR.

Principalele 7 inițiative pe care UAPR le vizează în
următorii doi ani sunt:

1. Studiu intern, adresat membrilor UAPR, pentru
identificarea nevoilor și problemelor importante ale membrilor UAPR și
rezolvarea celor care sunt de competența organizației.
2. Ad Market Study –
studiu de piață realizat în parteneriat cu D&D Research (finalizare în
noiembrie 2015). Creative AdMarket, Digital AdMarket, Media AdMarket, pentru
măsurarea percepției clienților față de agențiile de creație/ media/ digital,
într-un studiu finanțat de UAPR și realizat din doi în doi ani.
3. Post Pitch
Survey System – studiu de piață realizat în parteneriat cu D&D Research
(studiu permanent, demarat în noiembrie 2015), pentru evaluarea în sistem de
anonimat a percepției agențiilor față de profesionalismul, rigoarea și
claritatea modului în care sunt organizate licitațiile în industria de comunicare.
Reperul acestei cercetări este un studiu realizat în Marea Britanie de către
Insitute of Practitioners in Advertising (IPA), care urmărește îmbunătătirea
modului de organizare a licitațiilor.
4. Salary Survey Study – studiu de piață
realizat în parteneriat cu PWC (finalizare în toamna lui 2016), privitor la
costurile medii cu forța de muncă înregistrate la nivel de industrie (PR,
Media, Digital și Creație), realizat în sistem de anonimat, din doi în doi ani,
finanțat de participanții la studiu.
5. Agency & Client Health Check Study
– studiu de piață realizat în parteneriat cu D&D Research (finalizare în
toamna lui 2016), pentru evaluarea relației dintre agenție și clienții săi în
raport cu ceilalți clienți ai agentiei, dar și cu media de referință a pieței.

6. Ghiduri de bune practici pe diverse teme: Brieful de agenție, Evaluarea
ideilor creative, Evaluarea performanțelor agenției etc.
7. Festival de creație
local – Promovarea unui festival local de creativitate puternic, care să ofere
recunoaștere celor mai bune campanii de comunicare din România.

Acestor
inițiative li se adaugă proiecte deja consacrate ale organizației, precum
Premiile Effie România și Ziua Publicității, ambele realizate în parteneriat cu
IAA România, sau Ghidul de Pitch, lansat în iunie 2015.

De asemenea, UAPR își
propune să colaboreze mai strâns cu European Association of Communications
Agencies (EACA), cel mai important for european de comunicare, dar și cu toate
asociațiile importante locale – IAA, IAB, ARMA, BRAT, ARA etc.