Media & Advertising

E&Y: Digitalul va depasi 50% din piata media pana in 2015

25 Jun, 11:05 • Redactia DailyBusiness
In prezent, veniturile provenind din zona de digital se cifreaza, in medie, la 47% din totalul pietei media, iar pana in 2015, acestea vor depasi 57%, digitalul devenind astfel noua norma a industriei si sursa majoritara de venituri pentru companiile de media si divertisment, se arata intr-un studiu Ernst & Young.
E&Y: Digitalul va depasi 50% din piata media pana in 2015

Studiul identifica
principalele caracteristici ale „liderilor digitali de succes”
din industria de media si divertisment.


Companiile de succes
sunt cele care folosesc noile tehnologii nu doar pentru a dezvolta
noi produse si servicii, ci si pentru a construi organizatii mai
agile, capabile sa simta din timp si sa raspunda mult mai rapid la
modificarile ce survin in asteptarile consumatorilor, in
oportunitatile din piata si pe zona de riscuri. Liderii digitali de
succes sunt cei care definesc noile matrici ale agilitatii
organizationale, pe masura ce are loc tranzitia catre digital a
industriei de media si divertisment iar digitalul devine noua norma.

„Mobilul,
retelele sociale, tehnologiile cloud si big data analytics sunt cele
care seteaza noile reguli ale jocului pentru firmele de media si
divertisment”, a spus Elena Badea, Director de Marketing si
Comunicare, Ernst & Young Romania.

„Toate aceste
tehnologii pot fi de folos liderilor digitali din industria de media
si divertisment, care au facut deja pasi mari adoptand devreme
digitalul, ca sa-si extinda avantajele, iar pentru cei care au ramas
in urma reprezinta o buna oportunitate ca sa se poata adapta mai
rapid si sa recupereze din intarzieri”, a adaugat Badea.

Potrivit raportului,
o alta diferenta majora intre liderii digitali de succes si ceilalti
participanti la studiu consta intr-o mai mare importanta acordata de
primii folosirii tehnologiilor mobile, a retelelor sociale, a
tehnologiilor cloud si big data analytics in cadrul colaborarilor
interne. De exemplu, peste 60% dintre liderii digitali de succes
considera ca retelele sociale joaca un rol foarte important in
comunicarea interna dintre angajati: 67% din lideri o considera
”foarte” sau ”extrem” de importanta, comparativ cu 42% in
cazul celorlalti. Studiul evidentiaza importanta colaborarii rapide
si facile avand la baza retelele sociale, care este si una din
principalele caracteristici ale unei organizatii agile, in cazul
careia fluxul de informatii este la indemana tuturor.

Studiul subliniaza
faptul ca liderii digitali care au implementat programe avansate de
social listening (monitorizarea retelelor sociale), de analiza
aprofundata si o infrastructura bazata pe cloud au o capacitate
sporita sa dezvolte produse noi si sa identifice resurse noi.
Totodata, companiile lor isi dezvolta abilitatea de a invata rapid
din greseli si de a le repara in cel mai scurt timp. Aceasta
agilitate organizationala este necesara pentru a raspunde cerintelor
consumatorului al carui comportament digital este in evolutie rapida.

Studiul mai
evidentiaza si alte aspecte, dupa cum urmeaza.

[b]Aliantele
tehnologice.[/b]
Liderii digitali de succes
subliniaza importanta incheierii unor aliante care sa ii ajute sa
avanseze mai repede decat ar face-o singuri. Astfel, 51% dintre ei
(comparativ cu 30% din randul celorlalti) plaseaza pe primele locuri
din topul prioritatilor lor strategice pentru transformarea digitala
incheierea de aliante tehnologice sau cu alti parteneri din zona de
media si divertisment.

[b]Implementarea de
tehnologii de a doua generatie.[/b] Liderii digitali de succes s-au
declarat de doua ori mai deschisi decat ceilalti sa incorporeze
lectiile invatate din implementarea primelor tehnologii pentru a
atinge o functionalitate mai avansata. De exemplu, 49% dintre liderii
digitali folosesc deja tehnologii mobile de a doua generatie pentru a
dezvolta produse sau servicii, fata de doar 16% din randul
celorlalti.

[b]Mobilitatea Smart
(inteligenta).[/b] 32% dintre liderii digitali de succes folosesc
deja tehnologii mobile de a doua generatie sau chiar mai recente
pentru a le facilita angajatilor lor o comunicare mai eficienta, fata
de doar 13% din randul celorlalti.



[b]Cloud.[/b]
Liderii digitali de succes subliniaza importanta tehnologiilor de
cloud computing pentru cresterea flexibilitatii interne si in relatia
cu clientii. De exemplu, 74% dintre liderii digitali afirma ca este
important sa ai acces la instrumentele de business in cloud, fata de
49% din randul celorlati respondenti. Mai mult, 43% dintre liderii
digitali de succes folosesc deja solutii cloud de a doua generatie
pentru a creste viteza de dezvoltare de produse sau servicii noi,
fata de doar 12% din randul celorlalti.

[b]Analizele de baze
de date mari (big data analytics).[/b] Liderii digitali de succes
sunt de trei ori mai deschisi decat ceilalti respondenti sa
foloseasca tehnicile de analiza de baze mari de date de a doua
generatie pentru a-si imbunatati relatiile cu clientii (26% vs. 9%).
Dintre toti respondentii, 66% se bazeaza pe resurse interne pentru a
obtine informatii despe clientii lor, in timp ce 41% afirma ca nu pot
obtine informatii viabile despre clienti din datele pe care le au –
sugerand ca nu dispun de instrumentele de analiza potrivite sau nu
detin in intern abilitatile necesare, preferand sa apeleze in acest
sens la parteneriate sau resurse externe.

Indexul de agilitate

Studiul se incheie
cu un index de agilitate care listeaza agilitatea organizationala a
diverselor segmente din industria de media si divertisment, precum si
a segmentelor tehnologice si digitale suport. Scorul mediu al tuturor
respondentilor este raportat la 100. Un scor de 110 puncte denota o
performanta cu 10% peste medie, iar un scor de 90 de puncte una cu
10% sub medie.