Media & Advertising

FMI sustine ca nu a cerut inchiderea televiziunii publice din Grecia

21 Jun, 13:35 • Redactia DailyBusiness
FMI a asigurat, joi, ca nu a cerut inchiderea radio-televiziunii publice elene ERT, aflata in centrul unei crize politice la Atena, in cadrul unui vast plan de economii cerut tarii in schimbul salvarii sale financiare.
FMI sustine ca nu a cerut inchiderea televiziunii publice din Grecia


„Recentele
decizii privind companiile de radio-difuziune publice sunt ale
Guvernului. Programul economic al autoritatilor este sustinut de FMI
si prevede o reforma a administratiei (…) dar nu face recomandari
specifice in privinta deciziilor ce implica aceste companii publice”,
a declarat presei purtatorul de cuvant al Fondului, Gerry Rice.

Guvernul grec a justificat inchiderea
posturilor de televiziune ERT, decisa la 11 iunie, prin necesitatea
de a face economii la presiunea creditorilor internationali (FMI,
Comisia Europeana, Banca centrala europeana).

Inchiderea brutala a
televiziunii publice, o premiera intr-o tara democratica, a privat
grecii de numeroase posturi straine (BBC, TV5, DeutscheWelle, CNN) si
a declansat proteste la nivel mondial, noteaza Mediafax.

Guvernul grec a
anuntat, la inceputul lunii iunie, ca a depus un proiect de lege in
vederea reorganizarii audiovizualului public din Grecia, ‘radio,
internet si televiziune’, dupa inchiderea, marti seara, a posturilor
publice de radioteleviziune ERT, masura ce a provocat stupoare
generala.

Un purtator de cuvant al guvernului de la Atena a
declarat ca televiziunea de stat se inchide “din cauza lipsei de
transparenta si a cheltuielilor fara masura”, urmand ca cei 2.600
de angajati sa fie concediati. impreuna cu cele trei canale ale ERT a
fost oprita si emisia altor catorva posturi, intre care BBC si
Deutsche Welle.

Inchiderea
televiziuniulor au facut ca jurnalistii eleni sa intre in greva in
semn de protest fata de aceasta masura.