Media & Advertising

GfK, Ipsos si Metro Media Transilvania, finalisti in cursa pentru cel mai ambitios proiect al BRAT in 2015

08 May, 10:55 • Redactia DailyBusiness
Biroul Roman de Audit Transmedia pregateste ultima etapa a licitatiei pentru desemnarea furnizorilor studiului de mobilitate din cadrul Studiului de Audienta OOH. Prezentarea ofertelor de catre companiile de cercetare ramase in cursa finala a acestei licitatii va avea loc joi, 14 mai 2015.
GfK, Ipsos si Metro Media Transilvania, finalisti in cursa pentru cel mai ambitios proiect al BRAT in 2015

Cei
trei finalisti sunt: GfK Romania, Ipsos Research Romania si Metro
Media Transilvania.
Lansarea Studiului de
Audienta OOH reprezinta cel mai ambitios proiect al Biroului Roman de
Audit Transmedia pentru anul 2015.

„Acest demers are o importanta
majora pentru industria de specialitate, aducand in prim-plan
transparentizarea pietei de publicitate outdoor, profesionalizarea
tranzactionarii spatiului publicitar, precum si obtinerea unei monede
de tranzactionare unanim acceptata de piata”, spun reprezentantii BRAT.

Demararea actiunilor
specifice lansarii Studiului de Audienta OOH (SAO) a presupus o serie
de actiuni unitare din partea industriei reunita in cadrul BRAT.

Industria outdoor face astfel un pas important catre lansarea unui
studiu sindicalizat de audienta, urmand astfel tendintele
internationale, dar si a celorlalte medii de publicitate din Romania.

Pe langa beneficiile
aduse industriei de outdoor, SAO prezinta o importanta deosebita si
pentru autoritatile locale sau centrale, urmand sa furnizeze
informatii relevante pentru acestea si sa contribuie cu date certe la
adoptarea unor decizii privind industria panotajului.

Etapele parcurse pana in
acest moment in procedura de lansare a SAO au presupus numeroase
intalniri si dezbateri ale membrilor Departamentului OOH din cadrul
BRAT, avand ca scop analiza solutiilor utilizate in domeniu de catre
alte tari, cercetarea standardelor internationale utilizate in
domeniul masurarii panotajului, adaptarea acestora la situatia din
Romania si stabilirea metodologiei studiului, redactarea briefului de
cercetare, primirea si evaluarea ofertelor companiilor de cercetare.

Ulterior finalizarii
demersului de desemnare a cercetatorilor ce vor realiza studiul de
mobilitat din cadrul SAO, BRAT va continua procedura de selectie a
furnizorilor si pentru celelalte etape ale studiului, respectiv
studiul de vizibilitate, prelucrarea rezultatelor si integrarea
acestora in cadrul unui soft specializat de exploatare a rezultatelor
si planificare media.

„Lansarea SAO va duce
la o schimbare de paradigma in intreaga industrie a panotajului,
aceasta aliniindu-se astfel la nivelul de transparentizare si
profesionalism uzuale deja pentru celelalte medii (presa scrisa,
online, radio, tv). Din consultarile avute inainte de demararea
acestui proiect a reiesit ca atat cei care investesc in panotaj, cat
si furnizorii din aceasta industrie, doresc sa masoarea intr-un mod
profesionist si adecvat performantele panotajului si sa repozitioneze
tranzactiile din acest domeniu pe criterii profesioniste, credibile.
Tranzactionarea spatiului publicitar pe baza de rezultate de audienta
obtinute printr-o metodologie acceptata de intreaga industrie si
adaptata la standardele internationale in domeniu, va duce pe termen
lung la o predictibilitate si stabilitate a investitiilor in
publicitatea OOH, aceasta devenind un mediu mai atractiv pentru
investitiile in publicitate”, a declarat Arina Ureche, director general BRAT.

Tinand cont de maniera in
care au decurs etapele parcurse pana in prezent, precum si de
interesul acordat de industria panotajului pentru acest proiect, BRAT
isi propune sa finalizeze lansarea Studiului de Audienta OOH pana in
toamna acestui an. 

BRAT (Biroul Roman de Audit Transmedia)
este organizatia industriei de media din Romania care masoara
audienta presei scrise si a mediului online, auditeaza tirajele
(presa scrisa) si monitorizeaza investitiile in publicitate (presa
scrisa, online, radio si outdoor). BRAT este recunoscut ca reper al
pietei de publicitate pentru presa scrisa si mediul online in ceea ce
priveste rezultatele de audienta, tirajul publicatiilor sau traficul
site-urilor web.