Media & Advertising

Golin Romania, primul loc in topul celor mai performante agentii de PR realizat de Biz

26 Oct, 13:46 • Redactia DailyBusiness
Revista Biz a lansat rezultatele topului celor mai performante 30 de agenții de PR, ediția 2015, un studiu BIZ și Unlock Market Research, aflat la a treia ediție.
Golin Romania, primul loc in topul celor mai performante agentii de PR realizat de Biz

Topul agențiilor de PR din România este realizat în baza
colectării și analizei indicatorilor care vizează măsurarea performanțelor
financiare ale agențiilor și a imaginii pe care acestea o au în rândul
companiilor care plătesc pentru servicii de consultanță în comunicare.

Pentru al doilea an consecutiv, Golin România ocupă primul
loc în top. Pe locul al doilea în clasament se află GMP PR, în urcare față de
2014.

Cele două agenții de PR sunt urmate de Graffiti PR, Mccann PR, MslGroup The Practice, Premium Communication, Free Communication, MakeSense, Dăescu
Borțun Olteanu și SmartPoint.

[img=6930]sursa: revistabiz.ro[/img]

Clasamentul integral – Top 30 de Agenții, precum și Indexul
Agențiilor de PR pot fi citite integral în ediția tipărită a revistei Biz nr.
286 și online, pe revistabiz.ro.
 

Metodologia studiului

Topul celor mai performante agenții de PR, ediția 2015, este
rezultatul corelării a două clasamente preliminare, fiecare având câte o
pondere egală (50% – 50%):
topul performanței în business – realizat prin corelarea a
patru indicatori financiari: cifra de afaceri din 2014 (33%), suma totală a
fee-urilor încasate în 2014 (33%), profitabilitatea agenției – profitul
inregistat în 2014 raportat la numărul de membri ai echipei (17%) și rata de
creștere a cifrei de afaceri în 2014 față de 2013 (17%).

Agențiilor care nu au
furnizat informații despre fee-urile încasate li s-a aplicat în algoritmul de
calcul o pondere neutră, astfel încât lipsa acestei sume să nu aibă un impact
negativ asupra rezultatului final;
topul performanței agențiilor din perspectiva clienților –
realizat pe baza răspunsurilor oferite de un eșantion reprezentativ la nivel de
industrie alcătuit din clienți ai serviciilor de PR.

Răspunsurile celor
chestionați au vizat măsurarea a doi indicatori de percepție cu ponderi egale
(50% – 50%).

Primul indicator a rezultat din măsurarea a patru dimensiuni,
folosite frecvent în evaluarea activității agențiilor de PR: capacitatea de
analiză (27%), capacitatea de implementare (26%), creativitatea (26%) și
capacitatea de raportate (21%).

Procentele alocate corespund importanței pe
care clienții o acordă fiecărei dimensiuni în parte. Al doilea indicator a rezultat
din măsurarea percepțiilor clienților privind satisfacția, recomandarea și
performanța agențiilor cu care au lucrat.