Media & Advertising

Piata de media si divertisment din Romania, a treia cea mai dinamica din regiune

09 Jul, 11:23 • Redactia DailyBusiness
Piata de media si divertisment din Romania va inregistra al treilea cel mai rapid ritm de crestere din Europa Centrala si de Est cu o rata medie anuala de crestere de 7,7% (CAGR) pana in 2017, arata cea de-a 14-a editie a raportului PwC Entertainment and Media Outlook.
Piata de media si divertisment din Romania, a treia cea mai dinamica din regiune

Pietele cu cea mai
rapida crestere din regiune raman Turcia (11,4% CAGR) si Rusia
(10,1%), in vreme ce Ungaria (5,5%), Republica Ceha (5,1%) si Polonia
(3,2%) vor inregistra rate mai mici de crestere decat Romania. 

Cu toate acestea,
Romania va ramane cea mai mica piata de media si divertisment din
regiune ca volum.

Valoarea estimata a
pietei locale de media si divertisment a fost de 2,44 miliarde de
dolari americani in 2012 si se asteapta sa ajunga la 3,53 miliarde de
dolari in 2017
.

„Romania ramane
una dintre pietele de media si divertisment cele mai dinamice din
regiune. Cu toate acestea, cea mai mare parte a cresterii va veni din
segmentul accesului la Internet, in vreme ce veniturile din
publicitate si cheltuielile consumatorilor pentru produsele media vor
creste intr-un ritm mult mai incet. in acelasi timp, anumite segmente
de piata, asa cum sunt vanzarile de muzica, de ziare si reviste si
publicitatea si licentele radio vor scadea pana in 2017. Acest lucru
este similar cu tendintele globale in care cheltuielile pentru
produsele digitale vor creste mult mai rapid decat cele pentru
produsele media traditionale”, a declarat Florin Deaconescu, partener, servicii de audit, responsabil pentru sectorul de telecom,
media si divertisment, PwC Romania.

In intreaga lume,
accesul la continutul media si de divertisment trece printr-un proces
de democratizare, prin raspandirea tot mai larga a Internetului si
cresterea exploziva a terminalelor mobile inteligente.

Potrivit
raportului anual PwC Global Entertainment
and Media Outlook 2013-2017 (Outlook), in
vreme ce cheltuielile pentru produsele media traditionale vor ramane
partea cea mai consistenta a pietei in urmatorii cinci ani, cresterea
va veni din segmentul produselor media digitale.

Ca reactie la acest
proces, afacerile de media si divertisment continua sa-si dezvolte
capacitatile in materie de cunoastere a consumatorului si sa isi
imbunatateasca agilitatea operationala.

China, Brazilia,
India, Rusia, Orientul Mijlociu si Africa de Nord, Mexic, Indonezia
si Argentina vor fi tarile care vor inregistra cea mai mare crestere
in urmatorii 5 ani, aproape dublandu-si ponderea in veniturile totale
ale industriei media si divertismentului la nivel global.

Rata medie
anuala de crestere pentru aceste piete (CAGR) va fi mai mult decat
dubla fata de cea a intregului sector la nivel global. Aceste piete
vor genera 22% din veniturile de media si divertisment in 2017,
aproape dublu fata de ponderea de doar 12% pe care o aveau in 2008.
in plus, impactul cresterii urbanizarii si al dezvoltarii clasei de
mijloc va revitaliza anumite segmente ale industriei media si
divertismentului.

In acelasi timp, pietele mai mature si
mai avansate din punct de vedere tehnologic din America de Nord,
Europa de Vest si regiunea Asia Pacific, vor juca un rol decisiv in
migratia catre tehnologiile digitale.

Cea de-a 14 editie a
raportului Global Entertainment and Media Outlook 2013-2017 este o
sursa cuprinzatoare de informatii privind cheltuielile de consum si
de publicitate din domeniul media si divertismentului. Analiza
cuprinde date comparative, cifre privind evolutia pietei din ultimii
cinci ani si prognoze pentru urmatorii cinci ani pentru 13 segmente
ale acestei pietei din 50 de tari din intreaga lume, printre care si
Romania.

Raportul face usoare comparatiile dintre diversele piete
nationale si regionale. Un element de noutate introdus in acest an
este comentariul individual pentru toate segmentele de piata in
fiecare dintre tarile analizate. 

Segmentele de piata acoperite de catre
raport sunt abonamentele TV si
taxele de licenta, publicitatea TV, accesul la Internet, Radio,
publicitatea out-of-home, jocurile video, filmele, tiparirea de ziare
si reviste, publicitatea business-to-business, publicitatea online,
editarea de carte si productia muzicala.

Consumul de produse media digitale
consta din cheltuielile de acces la conexiunile de internet fixe de
tip broadband, dar si la conexiuni mobile; abonamentele la canalele
radio prin satelit, jocurile video si pentru PC, jocurile online si
cele pe terminale mobile, televiziune prin internet, publicatii
electronice, e-book-uri profesionale si educative, publicitatea
online si cea pe telefoanele mobile, precum si produsele muzicale
digitale. 

Reteaua de firme PwC
este prezenta in 158 de tari, cu mai mult de 180.000 de specialisti.

Citeste si: Online-ul, singurul canal media care creste in Romania, dar ajutat de Google si Facebook