Media & Advertising

Steaua lui Becali mai traieste 3 saptamani? Vezi cine o vaneaza

09 Jan, 12:17 • traian.badulescu
Brandul Steaua Bucuresti, inregistrat de Gigi Becali la OSIM in urma cu 10 ani, ar putea avea in curand un nou proprietar. Vezi cine ar putea prelua emblema celui mai titrat club de fotbal din tara.
Steaua lui Becali mai traieste 3 saptamani? Vezi cine o vaneaza

Marca Steaua Bucuresti, inregistrata de
clubul lui Becali in 2004, expira pe data de 29 ianuarie 2014. 

Anticipand momentul expirarii, Clubul
Sportiv al Armatei Steaua Bucuresti a depus inca de la finele anului trecut cerere la
Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM) pentru inregistrarea
aceleiasi marci.

[img=4572]Sigla FC Steaua Bucuresti (steauafc.com)[/img]

De asemenea, generalii vor sa
inregistreze si marca “Fotbal Club Steaua Bucuresti Citius Altius
Fortius”.

Ramane insa de vazut daca cererile
Armatei vor fi aprobate de OSIM. In plus, daca nu a depus inca o
cerere de innoire, clubul lui Becali ar putea contesta preluarea
marcii de catre generali, intr-o anumita perioada de timp.

[b]Lupta pe toate fronturile[/b] 

Razboiul dintre Armata si Becali pentru
marca Steaua Bucuresti dureaza de mai multi ani. Demersul actual al
generalilor are loc dupa o infrangere suferita in instanta, tot
pentru emblema in culorile rosu, albastru, galben si alb.

[img=4573]marca vanata de Armata (sursa: OSIM)[/img]
In 2011, Clubul Sportiv al Armatei a
dat in judecata clubul lui Becali, cerand anularea marcii inregistrate de acesta.

Un an mai tarziu, Tribunalul Bucuresti
i-a dat castig de cauza lui Becali, respingand ca tardiva cererea
generalilor.

Alaturi de gruparea lui Gigi Becali, la
tribunal au fost chemati si cei de la OSIM si firma Ostrovit, care
produce vin sub emblema clubului de fotbal.

Reprezentantii Clubului Sportiv al
Armatei sustineau ca numai ei au dreptul de a se folosi de marca
„Steaua”, dar si ca echipa creditata de Gigi Becali a ajuns
sa inregistreze acest brand la OSIM pe cai nu tocmai legale.

In replica, Gigi Becali sustinea ca
Armata nu mai are ce sa-i faca pentru ca trecusera 8 ani de cand a
inregistrat marca la OSIM.

Anul trecut, finantatorul Stelei a fost condamnat la trei ani de inchisoare cu executare in dosarul schimbului de terenuri cu MApN. O condamnare similiara a primit si in dosaul „Valiza”.

[b]Un brand valoros[/b]

Steaua Bucuresti este cel mai valoros brand din fotbalul romanesc, avand in vedere ca echipa finantata de Becali are cel
mai mare numar de suporteri din Romania. 

Iar brandurile de fotbal – atat la
nivelul cluburilor, cat si al personalitatilor – sunt printre cele
mai puternice in indicatorul „brand loyalty” (loialitate fata de
brand), declara Aneta Bogdan, managerul Brandient, pentru Business
Magazin
.

„Grupurile lor loiale de consumatori
sunt definite prin pasiune – ca sa nu spun obsesie, credinta, prin
«irational». Cate branduri comerciale cunoasteti sa se poata lauda
cu un astfel de comportament al consumatorilor lor? Cand ai grupuri
de consumatori cu loialitati atat de puternice, este clar ca trebuie
sa profiti de ele si sa le oferi cat mai multe oportunitati de
experiente cu brandul respectiv”, spunea Aneta Bogdan.

In 2012, insusi finantatorul Stelei isi evalua clubul la 100 milioane euro, suma ce includea si valoarea brandului, potrivit fcsteaua.ro.

Clubul Steaua a fost infiintat in anul 1947, ca asociatie sportiva a Armatei. Numele Steaua a fost adoptat in 1961. Dupa 1990, evolutia Clubului Sportiv al Armatei „Steaua” a fost strans legata de suisurile si, mai ales, de coborasurile perioadei de tranzitie.

Departamentul de fotbal s-a separat de
clubul sportiv al Armatei in 1998. Stadionul
Ghencea, construit in 1974 si recunoscut ca teren propriu al echipei de fotbal, este inca proprietatea Ministerului Apararii
Nationale.

De-a lungul istoriei, Steaua a castigat cele mai multe campionate, cupe si supercupe ale Romaniei. De asemenea, a fost prima echipa din estul Europei si singura din Romania care a castigat Cupa Campionilor Europeni.