Media & Advertising

Tipul de conținut care îi mai face pe tineri să se uite la TV

25 Nov, 14:09 • Redactia DailyBusiness
Consumatorii maturi consumă media tradițională într-o proporție mai mare, în timp ce segmentele mai tinere sunt interesate de tipul de conținut și calitatea acestuia. Talent Show-urile, Block Busterele sau meciurile cu miză mare sunt cele care îi fac pe tineri să poziționeze TV-ul ca alternativă de luat în calcul, potrivit unui studiu Starcom Mediavest.
Tipul de conținut care îi mai face pe tineri să se uite la TV

Starcom
Mediavest a lansat cea de-a doua editie a enciclopediei anuale Consumer Report.
Noua antologie conține informații relevante despre consumatori, în funcție de
etapa de viață ce îi definește: Teens
(adolescenți cu vârsta între 14-17 ani), Single
Youth
(tineri cu vârsta între 18-34 ani, necăsătoriți și fără copii), Families with kids (familii cu copii
până în 14 ani în gospodărie), Families
without kids
(în general, cupluri cu vârsta de peste 45 de ani, ai căror
copii au plecat din gospodărie).
 

Èšinând
cont de trendurile observate în 2015 și confirmându-le cu tendințele prevăzute pentru anul 2016,
Consumer Report-ul din acest an își dorește să faciliteze o mai bună înțelegere
a publicului cu privire la capitole importante, precum Technology & Web Usage, Entertainment,
Brands & Shopping și Trends in action.

[img=6999][/img]

Dincolo de partea
descriptivă, există și o secțiune de Case
Studies
care ilustrează modul în care aceste informații despre consumatori
pot fi valorificate în campanii de comunicare integrate.
 


Capitole:

Technology
& Web Usage

Tehnologia, dincolo de funcționalitate, este un creator
și facilitator de conținut, un indicator de status sau un agregator de „timp
petrecut în familie” (folosind,
însă, device-uri diferite). Consumul de media devine din
ce în ce mai interesant. Descoperim o categorie de consumatori pe cât de nișată
în brief-uri –  familiile mature – pe
atât de interesantă în abordarea canalelor de media. Sunt cei care, odată ce au
descoperit utilitatea unui smartphone sau diversitatea mediului online, devin
loiali și petrec între 4 și 6 ore pe zi.

Entertainment


Conținutul este „eroul”. Cel
care dictează și creează tipuri de entertainment.
Consumatorii maturi consumă media tradițională într-o
proporție mai mare, în timp ce segmentele mai tinere sunt interesate de tipul
de conținut și calitatea acestuia. Talent Show-urile, Block Busterele sau
meciurile cu miză mare sunt cele care îi fac pe tineri să poziționeze TV-ul ca
alternativă de luat în calcul.
 

Brands
& Shopping


În ediția de anul acesta, accentul a fost pus pe piața de
servicii, oferind o privire de ansamblu asupra modului în care acestea sunt
consumate de către segmentele analizate și asupra surselor de influență a
deciziei de a folosi anumite categorii de servicii, precum retail, telecom, servicii
medicale sau financiare.

Trends
in Action


În cazul familiilor cu copii, observăm un nou tip de „decalaj între
generații”
determinat de o multitudine de factori externi: de la timpul limitat petrecut
zilnic cu familia, după orele de lucru, la necesitatea de a lucra în afara țării.

Tinerii
cu vârste
între 18-34 ani, necăsătoriți și fără copii (Single Youth) sunt din ce în
ce mai implicați și responsabili sociali. Mai mult decât atât, ei reprezintă
generația cu hobby-uri pregnante, pe care își doresc să le materializeze prin
intermediul job-ului sau extra-job.

Consumatorii maturi sunt din ce în ce mai activi și mai
orientați către ideea de a experimenta (în materie de tehnologie sau branduri).
 
„Bonusul”
ediției de anul acesta a Consumer
Report-ului este reprezentat de o serie de observații și insight-uri, rezultate
în urma unui studiu amănunțit, referitoare la procesul de achiziție a
smartphone-ului în funcție de categoriile de consumatori prezentate mai sus.
 

AICI puteți
găsi Consumer Report 2015 în varianta completă.

Consumer
Report 2015 este al doilea studiu despre comportamentul consumatorilor români,
lansat de Starcom Mediavest Group. Studiul
cumulează date din studiul SNA Focus, studii de
monitorizare a comportamentului media,
research-uri dezvoltate de Starcom MediaVest Group și
date puse la dispoziție de către colaboratori SMG, precum Ivox sau Google.

 

Agenția
de media lanseaz
ă lunar
infografice din seria
HumanGraphExperience,
precum „The Future of Money” sau „Influence Me”, cu intenția de a oferi
informații constante și relevante despre dinamica relației dintre consumatori
și brand-uri și impactul pe care evoluția acesteia o are asupra
comportamentului brand-urilor pe piață.