- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Tolontan: Actualele masuratori TV au bulversat pe toata lumea

07 Mar, 11:59 • Redactia DailyBusiness
Catalin Tolontan, redactor-sef al Gazetei sporturilor, sustine ca actualele masuratori ale audientei TV au bulversat “pe toata lumea”, iar agentiile de publicitate se uita “crucis” cum planurile de media au sarit in aer, impreuna cu afinitatile si cu acuratetea datelor.
Tolontan: Actualele masuratori TV au bulversat pe toata lumea

“In curand, clientii isi vor da si ei seama ca intre expunerea media si vanzari corelatiile se fac mult mai greu”, a scris jurnalistul pe blogul sau.

Tolontan sustine ca numarul oamenilor care se uita la televizor este mai mare decat cel al locuitorilor Romaniei.

“In acest moment, adevarul e urmatorul: un buget de aproximativ 200 de milioane de euro este cheltuit de clienti in conditii de aproximare uluitoare. Numai din faptul ca punctul de audienta e umflat fata de populatia reala, evidentiata prin recensamantul din 2011 la 19,042 de milioane, abaterea e de 15%! Iata o inflatie mascata de 15%, cumulata in ani prin emigrarea romanilor, de care nimeni nu vorbeste”, potrivit lui Tolontan.

Redactorul-sef al Gazetei sporturilor a mai scris ca explicatia oficiala pentru acest lucru este faptul ca “universul nu a fost actualizat este aceea ca datele finale ale recensamantului vor fi oferite abia in 2014”.

“Numai ca cei care au facut asta au uitat sa spuna ca marimea populatiei Romaniei va fi cunoscuta in cateva saptamani, iar peste doi ani vor fi finale chestiunile de nuanta, nu universul unei masuratori precum cea de audienta”, se arata pe blogul lui Catalin Tolontan.

Recent, directorul general Realitatea TV, Sorin Enache, i-a numit ”prosti” pe cei de la Kantar Media, compania care masoara audientele TV.