Media & Advertising

Topul brandurilor lider din Romania, dominat de marci germane

12 Sep, 15:15 • Redactia DailyBusiness
Grupul celor 15 branduri lider din 2013 este dominat de branduri germane si branduri media, marcile romanesti reprezintand un sfert din totalul brandurilor eligibile pentru statutul de Superbrand.
Topul brandurilor lider din Romania, dominat de marci germane

Superbrands Romania
a incheiat faza de jurizare si de cercetare de piata, ca prima etapa
in editia pentru 2013, aflata acum in plina derulare. Aproximativ 300
de branduri din 52 de categorii de produse si servicii s-au calificat
pentru statutul de Superbrand in Romania, in cadrul editiei a 6-a a
programului Superbrands. 

Grupul celor 15
branduri lider in programul Superbrands pe 2013 include: Pampers,
Mercedes-Benz, Dr. Oetker, BMW, Ariel, National Geographic Channel,
Samsung, Gillette, Bosch, Audi, Antena 1, Pro TV, Facebook, Discovery
Channel, Nivea.

Grupul celor 15 marci considerate anul acesta de romani ca fiind Superbrands
este dominat de branduri germane: Mercedes-
Benz, BMW si Dr Oetker mentinandu-se in grupul brandurilor lider ca
si in editiile trecute.

Procter & Gamble este compania care
propulseaza anul acesta trei branduri in grupul liderilor
Superbrands: Pampers, Ariel si Gilette.

Brandurile locale se
mentin in preferintele consumatorilor romani, aproximativ 25% dintre
brandurile validate Superbrand fiind branduri romanesti. Grupul
brandurilor romanesti apreciate de romani ca fiind Superbrands sunt:
Antena 1, Pro TV, BCR, Banca Transilvania, Catena, Borsec, Napolact,
Timisoreana, Plafar, Ursus, Scandia Sibiu, eMag, Dedeman, Bunica,
Radio Zu.

Lista brandurilor
eligibile pentru statutul Superbrands a fost obtinuta in baza
metodologiei internationale Superbrands care cuprinde doua etape
importante. In prima etapa, Consiliul Superbrands, alcatuit din 25 de
specialisti in management, marketing, comunicare si branding, a
asigurat selectia calitativa a listei de branduri, evaluand 1.395 de
branduri din 52 de categorii.

Criteriile luate in
considerare in procesul de selectie au fost incredere, calitate si
diferentiere pe piata, aplicate in toate programele ce se desfasoara
in lume.