Media & Advertising

Un specialist in PR relateaza pentru cititorii DailyBusiness.ro de la festivalul european de top Eurobest

03 Dec, 00:01 • Redactia DailyBusiness
In decembrie, Hortensia Nastase, Managing Director Lowe PR, va reprezenta Romania in juriul Eurobest 2010, la Hamburg. Nastase va juriza alaturi de alti 9 specialisti europeni sectiunea de PR a festivalului - o premiera in istoria Eurobest - anul acesta fiind primul an in care competitia gazduieste o sectiune dedicata relatiilor publice. Hortensia Nastase isi asuma un rol dublu la Eurobest: va juriza lucrarile si va "tine" un jurnal de festival pentru cititorii DailyBusiness.ro.
Un specialist in PR relateaza pentru cititorii DailyBusiness.ro de la festivalul european de top Eurobest

Eurobest este unul dintre cele mai importante festivaluri europene de publicitate, care va avea loc, anul acesta, la Hamburg, intre 7 si 8 decembrie. Evenimentul este organizat de International Advertising Festival (IAF), o reputata structura britanica apartinand grupului EMAP, ce organizeaza Cannes Lions (festival global dedicat comunicarii), Eurobest (festival international, cu focus pe creativitatea europeana), Dubai Lynx (festival de marketing si comunicare din zona Orientului Mijlociu) si Spikes Asia (festival concentrat pe industria de marketing si comunicare din Asia). La noi, platforma IAF este reprezentata de Teodora Migdalovici.

Cum vede Hortensia Nastase evenimentul?

Toata lumea ma intreaba ce asteptari am de la Eurobest

Mari. Multe.

Pentru ca, iata, PR-ul nu mai este privit ca ruda de la tara a publicitatii, aparuta in pragul usii cu o papornita ponosita, gata sa doarma pe canapeua din sufragerie, cu inima plina de speranta ca va trai si ea bine pe langa ruda bogata de la oras, Publicitatea.

Cat despre PR-ul romanesc, Slava Domnului, a depasit etapa Cenusareasa cea frumoasa si sarmana, plina de timiditate si funingine, care emana vulnerabilitate si sex-appeal, tinuta in spatele casei si scoasa la lumina doar la nevoie, cu retinere.

PR-ul romanesc, e clar acum, dupa atatea campanii multinationale la care am participat activ si dupa atatea succese inregistrate de agentiile romanesti la festivaluri internationale, si-a trait perioada de adolescenta si cautare de sine, perioada intrebarilor retorice, perioada descoperirii becului si a apei curente. PR-ul romanesc este acum un fel de femme a 30 ans, sigura de sine, experimentata suficient incat sa nu se mai entuziasmeze pueril la vederea unui coltisor de buget si a unor promisiuni gen „comunicat de presa” si „media relations”, inca energica si proaspata, prolifica si spontana. Sigura de valoarea ei, stie ca, in vortexul in care traieste, toata lumea se bazeaza pe diplomatia, cunostintele si creativitatea ei.

Eurobest pare ca si-a dat si el seama de acest lucru, pentru ca a invitat PR-ul in All Star Game, alaturi de ruda bogata de la oras, Publicitatea, si de ceilalti membri mai noi ai familiei, veniti si ei din diverse sate mai mult sau mai putin indepartate – Integrated Interactive & Mobile.

Mai mult decat atat, Eurobest a observat, ce-i drept puternic ajutat de Teodora Migdalovici, ca PR-ul romanesc a atins acest preafrumos prag de maturitate si valorizeaza creativitatea in toate formele sale.

Si totusi, ce asteptari am de la Eurobest ?

Cu ochii larg deschisi, astept prospetime. Relevanta. Creativitate. Eficienta. Credibilitate. Maturitate. Forta. Pasiune. Umor. Evolutie. Inspiratie. Transpiratie. Trenduri. Cool hunting. Non-clisee. Surprize.

Fara trucuri. Fara ghosturi. Fara impostura”.