Media & Advertising

Vanzarile ziarelor romanesti, in continua scadere. Cum arata topul tirajelor

04 Sep, 13:43 • Redactia DailyBusiness
Vanzarile de ziare romanesti au scazut semnificativ in perioada aprilie - iunie, in comparatie cu aceeasi perioada a anulu trecut. Cele mai vandute publicatii in cel de al doilea trimestru sunt Click! si Libertatea, potrivit datelor Biroului Roman de Audit al Tirajelor (BRAT).
Vanzarile ziarelor romanesti, in continua scadere. Cum arata topul tirajelor

Pozitia de lider in categoria quality este
detinuta de cotidianul Romania Libera, editat de Media Gamma Publishers.

Romania Libera a avut,
in medie, vanzari pe aparitie de 30.668 de exemplare in aprilie, in scadere
comparativ cu perioada similara din 2011, cand inregistra o medie de vanzari de
41.542 de copii.

In luna mai, Romania Libera a inregistrat o medie de vanzari de 30.416 copii, in scadere fata mai
2011, cand afisa o medie de vanzari de 40.844 de copii.

In luna iunie, media de
vanzari a cotidianului a fost de 30.251 de copii, in scadere fata de iunie
2011, cand afisa o medie de vanzari de 40.131 de copii.

Locul 2 in clasament
este ocupat de ziarul Adevarul, editat de Adevarul Digital Media.

Astfel, Adevarul a inregistrat
in luna aprilie o medie de vanzari de 25.558 de exemplare, in scadere fata de
luna aprilie 2011, cand inregistra o medie de vanzari de 42.797 de copii.

In luna mai, media de
vanzari a cotidianului Adevarul a fost de 22.370 de exemplare, in scadere fata
de aceeasi luna a anului 2011, cand afisa o medie de vanzari de 41.321 de
copii. In luna iunie a acestui an, media de vanzari a cotidianului Adevarul a
fost de 22.744 de copii, comparativ cu 37.633 de copii reprezentand media de vanzari
in iunie 2011.

Pe urmatoarea pozitie este Jurnalul National, editat de Intact
Publishing.

Astfel, in luna
aprilie, Jurnalul National a avut o medie de vanzari pe aparitie de 18.025 de
exemplare (32.684 in aprilie 2011), pentru ca in luna urmatoare, media de vanzari
sa creasca la 19.592 de exemplare (33.891 in mai 2011). Cresterea a continuat si
in iunie. In ultima luna a celui de-al doilea trimestru, Jurnalul National a inregistrat
o medie de vanzari pe aparitie de 22.127 de exemplare (27.133 in iunie 2011).

Cotidianul Evenimentul Zilei, editat de Editura Evenimentul Zilei si
Capital, ocupa pozitia a patra, in usoara crestere fata de perioada similara a
anului trecut.

Astfel, daca in
aprilie Evenimentul zilei a avut o medie de vanzari mai mica decat in perioada
similara a anului trecut, 15.469 de exemplare, fata de 16.139 in aprilie 2011, in
mai a inregistrat o crestere – 17.050 de exemplare (15.676 in mai 2011), iar
tendinta s-a pastrat in iunie – 19.405 de exemplare (15.750 in iunie 2011).

In ceea ce priveste cotidianele sportive, Gazeta
Sporturilor, editata de Convergent Media (parte a Grupului Intact), se incadreaza
in trendul general, cu o medie de vanzari pentru luna aprilie de 37.929 de
exemplare (35.997 in aprilie 2011), cu o medie de 30.154 de exemplare in mai
(39.378 in mai 2011) si de 26.605 exemplare in iunie (30.079 in iunie 2011).

Pe acelasi segment,
Pro Sport, editat de Mediafax Group, a avut in aprilie o medie de vanzari de
20.320 de copii (25.489 in aprilie 2011), pentru ca in mai cotidianul sportiv sa
inregistreze o medie de vanzari de 21.067 de exemplare (28.612 in mai 2011),
iar in iunie, de 19.347 de exemplare (26.877 in iunie 2011).

In categoria tabloidelor, Click!, editat de Adevarul Digital Media,
este lider de vanzari si a raportat, in aprilie, o medie de 145.849 de
exemplare (188.603 in aprilie 2011), in mai, de 138.141 de exemplare (176.865 in
mai 2011) si in iunie, de 144.179 de exemplare (175.695 in iunie 2011).

Pe pozitia a doua in
topul vanzarilor pe piata tabloidelor si a cotidianelor in general se situeaza
Libertatea, publicatie editata de trustul Ringier Romania, care a scazut
comparativ cu perioada similara a anului 2011: o medie de 96.863 de exemplare
pe aparitie in aprilie (102.610 in aprilie 2011), de 95.140 de exemplare in mai
(109.432 in mai 2011) si de 92.773 de exemplare in iunie (97.250 in iunie
2011).

Tabloidul CanCan,
editat de Cancan Media si care si-a incetat recent aparitia in print, a
raportat, in aprilie, o medie de vanzari de 30.258 de exemplare (38.759 in
aprilie 2011), cu o scadere la 27.294 de exemplare in mai (37.291 in mai 2011) si
cu o medie de 29.752 de exemplare vandute pe aparitie in luna iunie (35.833 in
iunie 2011).

La capitolul publicatii financiare, Ziarul Financiar, editat de Mediafax
Group, a avut o medie lunara de vanzari pe aparitie pentru aprilie de 6.853 de
exemplare, 7.420 de copii in mai si 8.827 de exemplare in iunie.