Media & Advertising

Zenith: Ritmul de crestere a cheltuielilor globale cu publicitatea se va stabiliza in 2013

30 Sep, 17:29 • Redactia DailyBusiness
Cheltuielile cu publicitatea la nivel global vor creste cu 3,5% in acest an, chiar si in absenta unor evenimente mari de genul Jocurilor Olimpice si alegerilor prezidentiale din SUA, semn ca piata se stabilizeaza, arata un studiu publicat luni de firma ZenithOptimedia.
Zenith: Ritmul de crestere a cheltuielilor globale cu publicitatea se va stabiliza in 2013


In plus,
ZenithOptimedia a precizat ca prognoza sa de crestere este
nemodificata comparativ cu estimarile din luna iunie, fiind pentru
prima data dupa 2012 cand nu si-a revizuit in jos
estimarile.

„Stabilizarea ritmului de crestere a
cheltuielile globale cu publicitatea in acest an, un an fara
evenimente mari, arata ca relansarea industriei de advertising s-a
consolidat, ceea ce promite o crestere si mai puternica in 2014 si
2015”, a declarat directorul general de la ZenithOptimedia, Steve
King, citata de Agerpres.

Pentru urmatorii doi
ani, ZenithOptimedia se asteapta la o crestere de 5,1% a
cheltuielilor cu publicitatea in 2014 si de 5,9% in 2015, pe masura
ce economia europeana isi revine.

Potrivit sursei citate,
publicitatea pe dispozitive mobile (smartphones si tablete) va fi
responsabila pentru 37% din cresterea totala inregistrata de
cheltuielile cu publicitatea in acest an. ZenithOptimedia estimeaza
ca publicitatea pe dispozitive mobile va
inregistra o crestere de 77%
in acest
an, urmata de un avans de 56% anul viitor si o crestere de 48% in
2015. In aceste conditii, ponderea cheltuielilor cu publicitatea pe
dispozitive mobile va creste de la 2,8% din cheltuielile totale in
2013 pana la 6% in 2015.

ZenithOptimedia este o divizie a
Publicis Groupe, al treilea mare grup mondial de advertising in
functie de cifra de afaceri, dupa WPP si Omnicom.

Citeste si:
Publicitatea globala: America Latina si Asia-Pacific, cele mai mari
cresteri